,
Viral

Pemandu Kejam Larikan Diri, Biar Pelajar Tadika & Guru Mati Terbakar Dalam Bas

Maliah Surip
02/10/2024
18:55 MYT
Tragedi bas kemalangan dan terbakar yang meragut nyawa 20 pelajar tadika bersama tiga guru di Pathum Thani dekat Bangkok, Thailand pada 1 Oktober masih menyisakan kesedihan dalam kalangan keluarga dan masyarakat.
Rupa-rupanya di sebalik insiden yang berlaku selepas kumpulan pelajar dan guru tersebut pulang daripada rombongan ke Electricity Generating Authority of Thailand di Bang Kruai daerah Nonthaburi itu ada fakta yang lebih menyedihkan sekaligus menimbulkan kemarahan.
Pemandu bas yang membuat kenderaan tersebut melanggar penghadang jalan telah melarikan diri selepas usahanya memadamkan kebakaran tidak berjaya.

BERITA TRENDING: Lelaki Rentung,Tujuh Terselamat Dalam Kebakaran Rumah

Kelibat pemandu yang dikenali sebagai Samarn Chankut tersebut dilihat melarikan diri meninggalkan para pelajar dan guru terperangkap di dalam bas yang marak terbakar telah dirakam oleh CCTV.
Samarn kemudian juga gagal dihubungi selepas melarikan diri. Dia bagaimanapun menyerahkan diri di balai polis pada malam insiden kejadian berlaku, lapor Bangkok Post.
Menerusi soal siasat, Samarn mengaku melarikan diri kerana terkejut dan panik selepas bas yang dipandu hilang kawalan dan terbabas sebelum terbakar.
Lelaki berusia 48 tahun itu kini berdepan empat pertuduhan termasuk kecuaian sehingga mengakibatkan kematian.
Terdahulu media tempatan melaporkan bas tersebut membawa seramai 38 penumpang yang terdiri daripada pelajar sekolah tadika dan enam guru.
Bas tersebut merupakan pengangkutan kedua daripada tiga kenderaan yang disewa untuk membawa para pelajar ke rombongan dan pameran dalam lawatan sehari.
Akibat insiden yang berlaku, 20 pelajar dan tiga guru meninggal dunia sementara 16 penumpang lain mengalami kecederaan termasuk melecur menerima rawatan di hospital.

BERITA TRENDING: Individu Kongsi Keadaan Rumah Rakan Terbakar Gara-Gara Powerbank Meletup! - “Sentiasalah Periksa ...”

BERITA TRENDING: Isteri Hidap Dementia Tak Sedar Suami Rentung Di Halaman Rumah

BERITA TRENDING: Lebih 30 Cedera Roda Ferris Terbakar Di Festival Muzik!

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Hana Ismail Akui Kekal Kuat Untuk Anak, Syukur Ada 'Confinement Lady' Jaga Masa Pantang

gempak
02/10/2024
16:23 MYT
Personaliti televisyen dan isteri kepada Da'i Syed, Hana Ismail menzahirkan rasa syukur setelah dibantu oleh seorang penjaga sepanjang dia menjalani fasa berpantang.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Hero-Hero Nasi Lemak Berkampung Di 'I Eat Nasi Lemak' - "Rakyat Malaysia Boleh Makan Ramai-Ramai Tak Kira Bangsa & Agama"

gempak
02/10/2024
14:10 MYT
I Eat Nasi Lemak akan kembali pada 5 dan 6 Oktober 2024 untuk meraikan budaya sarapan pagi Malaysia. Acara ini dianjurkan oleh FriedChillies bersama Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya serta Jabatan Warisan Negara, bersempena dengan Road To Unesco - Meraikan Warisan Kita.
Hiburan

“Rindu Lah Zaman Kecil-Kecil” - Netizen Terkejut Tengok Budi ‘Tentang Bulan’ Dah Ada Anak & Isteri

gempak
02/10/2024
12:55 MYT
Filem Tentang Bulan merupakan antara filem yang menjadi fenomena satu ketika dahulu sehingga terbitnya drama bersiri yang ditayangkan di sebuah stesen televisyen swasta.
Hollywood

Keji, Budak 9 Tahun Antara 120 Mangsa Serangan Seksual Sean Diddy Combs

gempak
02/10/2024
07:55 MYT
Kisah skandal terkutuk mogul Hip Hop, Sean Diddy Combs berkaitan pemerdagangan seks menjadi semakin hangat apabila bukti demi bukti ‘dibentangkan’ di mahkamah.
Hiburan

Nikita Willy Upah Chef Peribadi Sebab Tak Tahu Masak

gempak
02/10/2024
05:22 MYT
Pelakon cantik Nikita Willy menyelesaikan masalah tidak tahu memasak dengan mengupah seorang chef peribadi.
BorakSeeni