Viral

Peniaga Ayam Goreng Didakwa Mirip Lisa BLACKPINK, Ini Fakta Yang Anda Perlu Tahu Tentang Gadis Ini!

Gempak
02/07/2024
01:55 MYT
Ketika nama Lisa sedang hangat menjadi bualan dek penerbitan single terbaharunya, Rockstar, seorang gadis yang dikatakan mirip penyanyi asal Thailand itu turut viral di media sosial.
Tular selepas rakaman video menjual ayam goreng dikongsi oleh puluhan netizen, gadis yang turut mempunyai gaya rambut seperti Lisa itu kini semakin dikenali dan menjadi topik bualan ramai orang.

Ayam goreng

Siapakah gerangannya wanita ini? Jom kenali Yiwha, peniaga ayam goreng yang sedang menjadi bualan warganet di alam maya:
Individu bernama Yiwha ini mula meraih tumpuan selepas klip video dia menjual ayam goreng viral di internet. Berusia 17 tahun, Yiwha merupakan peniaga kecil di sebuah daerah yang dikenali sebagai Samut Prakan.
Yiwha kini belajar di Gred 5 di Sekolah Taphan Hin di Phichit. Dia pulang ke Samut Prakan sempena cuti sekolah bagi membantu ibunya menjual ayam goreng di Pasar Wat Asokaram di Samut Prakan.
ARTIKEL BERKAITAN: Jalan Yaowarat ‘Lengang’ Ketika Penggambaran MV Rockstar, Lisa Dikatakan Bayar RM2,570 Kepada Setiap Pekedai Supaya Tutup Awal

ARTIKEL BERKAITAN: BLACKPINK Lancar Filem Konsert Sempena Ulang Tahun

ARTIKEL BERKAITAN: Lisa BLACKPINK Hanya Perlu 2 Jam 18 Minit Kumpul 1 Juta Pengikut Di TikTok

ARTIKEL BERKAITAN: Jadual Terlalu Padat, Jennie BLACKPINK Pernah Tidak Tidur 4 Hari

ARTIKEL BERKAITAN: Bakal Berlakon Di Layar Kaca, Lisa BLACKPINK Sertai The White Lotus Musim Ke-3

Ibu Yiwha, Benyapa, 36, menzahirkan rasa gembira kerana peniaga-peniaga yang turut berniaga di pasar itu sering mendekatinya, mengulas tentang persamaan anak perempuannya dengan Lisa.

Yiwha sendiri berasa teruja dan gembira apabila dibandingkan dengan Lisa. Malah ada yang meminta untuk bergambar dengannya.
Selain itu, Yiwha juga menyatakan rasa terbuka jika diberi peluang untuk melibatkan diri dalam industri hiburan.
Sumber: The Nation Thailand
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Jalan Yaowarat ‘Lengang’ Ketika Penggambaran MV Rockstar, Lisa Dikatakan Bayar RM2,570 Kepada Setiap Pekedai Supaya Tutup Awal

gempak
29/06/2024
08:55 MYT
Peminat kepada penyanyi, Lisa Manobal pasti berasa teruja selepas lagu dan klip video Rockstar dilancarkan semalam.
Viral

Siti Jamumall Dah Buat Solat Istikharah Sebelum Bernikah Dengan Aiman Tak Kisah Di Thailand - “Keputusan Bukan Terburu-Buru"

gempak
19/06/2024
07:41 MYT
Susulan kontroversi mengenai perkahwinannya, pempengaruh Siti Jamumall menjelaskan dia mengambil keputusan untuk berkahwin dengan suaminya iaitu Aiman Tak Kesah di Thailand pada 1 Jun kerana mahu mempercepat pernikahan mereka.
Hiburan

Siti Jamumall Nikah Di Thailand, Netizen Persoal Apa Kaitan Rugi Duit Dari Perkahwinan 'Tak Jadi'?

gempak
16/06/2024
11:45 MYT
Kisah perkahwinan pempengaruh media sosial dan usahawan Siti Jamumall dan pasangan Aiman Tak Kisah di Satun, Thailand terus menjadi bualan ramai.
Viral

Seram Sejuk Tengok Biawak Gergasi Merangkak Masuk Paip Kumbahan!

gempak
16/06/2024
05:55 MYT
Video dua ekor biawak bersaiz hampir menyamai komodo dewasa ditemui merangkak dalam paip kumbahan di Bangkok, tular di media sosial sehingga mencetuskan kebimbangan keselamatan orang awam di ibu negara Thailand itu.
Berita

1,000 Haiwan Eksotik Rentung, Pasar Minggu Chatuchak Terbakar

gempak
12/06/2024
21:55 MYT
Kira-kira 1,000 haiwan eksotik, reptilia dan haiwan peliharaan dilaporkan rentung dalam kebakaran besar yang menyebabkan lebih 100 buah kedai hangus di Bangkok.