,
Hiburan

Rahmat Mega Selesa Jadi Jurujual - "Mula-Mula Je Rasa Macam 'Tebal Kulit' Lama-Lama Okey"

Ernalisa
03/09/2024
08:55 MYT
Penyanyi Rahmat Mega mengakui tumpuannya kini lebih kepada menguruskan perniagaan jualan langsung berbanding kerjaya nyanyian.
Perasaan malu
Jelas Rahmat atau nama sebenarnya Rahmat Tohak, 54, terlibat sudah lebih 10 tahun sebagai jurujual kereta dan produk kesihatan, dia masih diundang membuat persembahan di majlis tertutup.

BERITA BERKAITAN : TERGAMAKNYA!!! Nadeera - Bukan Lagi Kita (Versi Akustik) | Gempak Jam Session

​BERITA BERKAITAN : "Ikut Hukum Akal, Saya Dah Lama Arwah" - Berkali-Kali Disihir, Aishah Bersyukur Masih Hidup

​BERITA BERKAITAN : Cokelat - Segitiga (Versi Akustik) | Gempak Jam Session

BERITA BERKAITAN : Bangmed Viral Di Sukan Olimpik! Rapat Dengan Atlet, Bidas Etika Kewartawanan | Motif Trending

"Saya tak nak tipu. Dulu semua orang tahu saya penyanyi dan bukan nak sombong, lagu-lagu yang dibawakan pun memang semua top. Jadi bila satu masa kita terpaksa bawa produk untuk jual pada orang dan yakinkan orang, itu menjadi masalah pada diri saya sendiri yang lama sangat hidup selesa.

"Kadang-kadang saya terpaksa pula berdepan dengan persoalan kenapa tak menyanyi? Dah tak da duit ke? Macam-macam lagi. Jadi itu semua cabaran bagi saya.
"Saya rasa waktu itu macam kulit saya ni banyak sangat lapisan, lapisan-lapisan itulah saya fikir macam mana nak cabut biar tak malu.
"Tapi Alhamdulillah kerana jadi jurujual ni juga saya dapat tingkatkan keyakinan, skill bercakap kita pun makin bagus. Itu semua cabaran yang saya kena tempuh.

"Sebenarnya saya tidak pernah tinggalkan dunia nyanyian kerana undangan sentiasa ada tetapi tidaklah seperti zaman muda-muda dahulu," katanya kepada Gempak.

Tak merajuk Menyangkal dakwaan merajuk dari dunia seni, penyanyi yang popular dengan lagu Bayangan Gurauan itu punyai waktu yang terbatas dalam dunia nyanyian.
"Tidak. Bukan merajuk. Saya terpanggil untuk jual produk ni sebab bila fikir balik 'tak boleh jadi ni..aku kena ada kerja lain untuk pendapatan aku. Kalau tak mati aku'.
"Sebab kita sedarkan sekarang ramai artis-artis baru muda-muda. Jadi itu semua saya perlu fikirkan," katanya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Jadi Anak Seni, Pak Ya Bakal Jadi Mutawif - "Saya Sedar Saya Kurang Bab Agama, Tapi ..."

gempak
15/09/2024
15:00 MYT
Hampir 30 tahun berada dalam industri hiburan, pelawak Ilya Buang memberitahu dia kini sedang berjinak-jinak mendalami ilmu agama untuk menjadi mutawif tidak lama lagi.
Hiburan

"Saya Pun Dah Tua, Tak Tahu Sampai Bila Akan Hidup" - To'ki Tak Kisah Tak Terima Bayaran Ajar Orang Menyanyi

gempak
15/09/2024
03:55 MYT
Penyanyi To'ki mengakui dia pernah tidak menerima sebarang bayaran ketika memberi latihan nyanyian kepada individu yang ingin menuntut ilmu dengannya.
Hiburan

Menyesal Tak Jaga Kebajikan Ibu, Pelawak Pak Ya Habiskan Satu Juzuk Al-Quran Setiap Minggu

gempak
10/09/2024
22:02 MYT
"Saya rasa menyesal sebab masa emak saya ada, saya tak bagi bantuan sebaiknya," itu luahan pelakon dan pelawak Ilya Buang atau lebih dikenali sebagai Pak Ya menerusi sesi podcast Your Career & Education Platform baru-baru ini.
Laman Utama

Isteri Hidap Dementia Tak Sedar Suami Rentung Di Halaman Rumah

gempak
10/09/2024
02:55 MYT
Mayat lelaki rentung dipercayai disambar api dari mesin rumput yang terbakar di Jejawi, Kangar, Perlis, pada Ahad, dikenal pasti sebagai seorang pesara Telekom Malaysia (TM).
Terkini

Pocket Rocketman Pertimbang Sertai Pogram RTG Sebagai Mentor

gempak
04/09/2024
05:25 MYT
Jaguh berbasikal trek negara Datuk Mohd Azizulhasni Awang sedang mempertimbangkan untuk menyertai program Road To Gold (RTG) sebagai mentor dalam tempoh satu atau dua tahun akan datang, namun bukan dalam masa terdekat.