,
Hiburan

"Ikut Hukum Akal, Saya Dah Lama Arwah" - Berkali-Kali Disihir, Aishah Bersyukur Masih Hidup

Firdaus
02/09/2024
08:32 MYT
Penyanyi Datuk Aishah menzahirkan rasa syukur apabila masih dipanjangkan usia walaupun mendakwa dirinya berkali-kali pernah menjadi mangsa sihir.

Bersyukur Masih Hidup

Perkara tersebut dikongsikan oleh pelantun lagu Janji Manis Mu itu semasa satu sesi podcast Bukak Mulut yang dikendalikan oleh Affendy Jailani.

"Kalau ikut hukum akal, saya sudah lama jadi arwah. Saya pernah kena (sihir) berkali-berkali.

"Cuma pada saya, segala yang terjadi ini Allah mahu saya lebih dekat dengan-Nya.
"Satu lagi, perkara sebegini memberikan saya keyakinan, tiada kuasa yang lebih daripada kuasa Allah," ujar Aishah.
Bercerita lebih lanjut, penyanyi berusia 59 tahun itu menyatakan pengalaman-pengalaman mistik yang dilaluinya boleh diterbitkan sebagai buku sekiranya diceritakan secara terperinci.
"Saya boleh tulis buku cerita pasal pengalaman saya dan apa yang saya lalui. Saya pernah batuk tiga hari tak berhenti dek kerana santau," katanya.
@affendyjailani #fyp #fypシ゚viral #foryoupage #malaysiatiktok #foryou #aishah #datukaishah #bukakmulut #artismalaysia ♬ Janji Manis Mu - Aishah

BERITA TRENDING: Aishah Sifatkan Jay Jay Disenangi Ramai – “Setiap Kali Kami Jumpa, Arwah Akan Cakap ‘Hi Sedara’…”

​BERITA TRENDING: Datuk Aishah Pernah Terkena Sihir - “Apa Sahaja Yang Saya Tak Pernah Rasa, Santau, Busung, Turun Darah Berbulan-Bulan”

​BERITA TRENDING: Tak Sangka Jadi Viral Hiburkan Geng Traffic Jammed, Aishah Terkejut - “Siap Ada Yang Pusing Balik Nak Tengok”

​BERITA TRENDING: Aishah Sempoi Hiburkan Geng Sangkut Traffic Jammed Depan Rumah! - "Tambah Sesak Sebab Dapat Konsert Free"

Imbas kembali, Datuk Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin pernah berkata bahawa dia serik untuk memasuki mana-mana pertandingan nyanyian mahupun program realiti kerana sering kali berdepan dengan gangguan mistik.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.