,
Hiburan

Raja Ema Sudah Tak Perlu Tanam Benang Di Muka Untuk Tegangkan Kulit - "Dulu Buat Untuk ..."

Ernalisa
14/10/2024
02:55 MYT
Pelakon jelita, Raja Ema, mengakui sudah tidak lagi berminat untuk melakukan prosedur 'tanam benang' pada wajahnya untuk menegangkan kulit muka.

BERITA BERKAITAN : Isu Sindir Menyindir Dalam Industri Hiburan, Uyaina Tampil Titip Nasihat - “Fokus Lebih Kepada Perkembangan Diri”

BERITA BERKAITAN : 27 Tahun Bergelar Pelakon, Rita Rudaini Bersyukur Menang Anugerah Aktres Pembantu TV Popular - “Alhamdulillah, Sampai Sekarang Orang Kenal Saya

BERITA BERKAITAN : Alice Chang Sorok Identiti, Cuba Nasib Kerja Di Kedai Aiskrim Lepas Dipecat Cium Doh Roti

BERITA BERKAITAN : Hilang 20 Tahun, Tangan & Kepala Ditemui Beku Dalam Peti Sejuk

Jelasnya jujur, keputusan untuk melakukan prosedur itu dahulu semata-mata untuk kelihatan cantik dan mudah mendapatkan tawaran berlakon.

“Kalau penyanyi, mereka mudah kelihatan cantik di atas pentas. Tapi sebagai pelakon, agak sukar untuk sentiasa kelihatan menawan.

“Jadi, dulu saya buat semua itu untuk memudahkan mendapatkan tawaran kerja. Namun, itu semua kisah lama. Kini, benda seperti itu sudah ketinggalan zaman.
“Sekarang, saya sudah berusia 57 tahun. Waktu itu, saya dalam lingkungan 49 tahun dan masih aktif berlakon sepenuh masa. Saya perlu membuat persiapan agar sentiasa kelihatan cantik, sebab itu saya lakukan.
“Tapi sekarang, tak perlu lagi. Kalau pun saya dapat watak utama, pasti saya akan membawa watak ibu-ibu yang memang perlu menonjolkan kedutan. Jadi, tak ada keperluan untuk saya pakai semua itu lagi,” katanya kepada Gempak.
Dalam perkembangan lain, Raja Ema kini sedang sibuk mengusahakan perniagaan acar yang telah bermula sejak tahun 2020.
"Saya sekarang sudah berpindah di Melaka, mula berniaga acar sejak tahun 2020. Saya ni memang minat berniaga, sebelum itu pun saya sering berulang-alik ke Singapura.
"Masa umur 20 tahun dulu, saya ada restoran tapi disebabkan terlalu sibuk berlakon di Indonesia, saya terpaksa jual.

"Inilah masa untuk saya kembangkan semula minat saya. Tidak bermakna saya melupakan dunia seni," tambahnya.

Untuk rekod, pada tahun 2013, Raja Ema membuat kejutan dengan kemunculan semulanya dalam industri hiburan tempatan, mendedahkan bahawa dia telah menjalani rawatan “thread lift” untuk menegangkan kulit wajah.
Kemunculannya ketika itu mendapat pujian ramai kerana kecantikannya yang menyerlah.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Tak Simpan Rahsia, Lelaki Ini Selamba Bawa Empat Isteri Semasa Berkempen

gempak
09/10/2024
09:25 MYT
Seorang calon wali kota Prabumulih, Sumatera Selatan menarik perhatian ramai apabila memperkenalkan empat isterinya kepada masyarakat setempat semasa berkempen di Kecamatan Cambai, baru-baru ini.
Hiburan

Allan Bimbang Tidak Diterima di Malaysia - “Hari-Hari Hitung Berapa Tiket Sudah Dijual”

gempak
05/10/2024
08:55 MYT
Allan Andersn, penyanyi program realiti X Factor Indonesia, mengakui bimbang bakatnya tidak dapat diterima oleh peminat seni di Malaysia.
Hiburan

Arabella Tak Berani Nak Pakai Baju Terdedah Sebab ...

gempak
30/09/2024
08:55 MYT
Kian meniti populariti, pelakon baharu Arabella Ellen mengakui takut untuk memakai baju terlampau terdedah atau seksi kerana telah diberi ingatan oleh ibunya.
Berita

Alif Teega, Aisyah Hijanah Tak Mengaku Salah Guna Dana Awam Lebih RM1.5 Juta

gempak
23/09/2024
03:22 MYT
Pempengaruh Alif Teega Dan Isteri Aisyah Hijanah mengaku tidak bersalah atas kesalahan salah guna dana awam membabitkan nilai lebih RM1.5 juta.
Viral

Menangis Terduduk Di Tangga Bas Sekolah, Cik Bibah Panjat Syukur Doa Termakbul - "Mak Dah Tak Kuat..."

gempak
18/09/2024
10:25 MYT
Doa ibu tiada hijabnya, itu yang dapat diringkaskan menerusi kisah yang viral melibatkan 'Abang Bas' dan ibunya yang dapat kembali memeluk anak lelakinya selepas dibebaskan dengan wang jaminan RM40,000.
BorakSeeni