,
Sukan

Ramai Anak Muda Mahu Jadikan Idola, Pemain MLBB Sekyss Rasa Diri Belum Layak - “Saya Segan Sebenarnya, Perlu Banyak Belajar Lagi”

Mya Amri
20/07/2024
13:55 MYT
Pemain Mobile Legend Bang Bang (MLBB) yang mewakili Yoodo Selangor Red Giants (SRG), Sekyss merasakan dirinya belum layak untuk menjadi idola anak muda yang meminati sukan E-Sport.

Rasa segan dan belum layak bergelar idola

Sekyss atau nama sebenarnya Muhammad Haqqullah Ahmad Shahru, 18, dengan rendah diri berkata, kemenangan satu piala antarabangsa belum cukup untuk menjadikannya sebagai seorang idola.

“Saya segan, saya rasa belum layak lagi untuk menjadi idola sebenarnya sebab baru dapat satu piala antarabangsa. Belum cukup lagi untuk menjadi idola,” katanya ketika ditemui Gempak.

Sekyss berkata demikian ketika ditemui semasa SRG menjadi tetamu istimewa untuk siaran langsung TikTok SINAR baru-baru ini.

Semakin dikenali

Dalam pada itu, diminta mengulas mengenai popularitinya, Sekyss memberitahu dia bersedia untuk berdepan dengan situasi itu.

“Sejujurnya saya belum bersedia sebenarnya sebab saya tiada pengalaman untuk menjadi begitu (popular). Jadi saya perlu banyak belajar lagi.

“Saya sendiri tidak sangka akan mendapat anugerah Most Valuable Player (MVP) semasa kejohanan itu.
“Kalau ikutkan saya main hanya untuk menang sahaja. Tak adalah saya target untuk mendapat MVP, tapi alhamdulillah rezeki,” ujarnya.

BERITA TRENDING:“Menang RM4.7 Juta Saya Nak Simpan Dalam ASB, Beli Rumah,” - Sekyss Syukur Pasukan Jadi Juara Dunia MLBB

BERITA TRENDING:#GMWA23: “Sebagai Anak Penyu Kami Bangga Dengan Babah!” - Pok Ro Gaming Menang, Peminat Puas Hati

ARTIKEL BERKAITAN:Jadi Jutawan Muda, Pemain MLBB Sekyss Nasihat Jangan Abai Pelajaran - "Itulah Back Up Plan Kalau Dah Tak Relevan Nanti"

ARTIKEL BERKAITAN: #GMWA23: Anak Terengganu Menang Boh! Pok Ro Bawa Pulang Trofi Gamers Tergempak

ARTIKEL BERKAITAN: Pasukan Malaysia Muncul Juara Honor of Kings Invitational, Bawa Pulang RM 1.4 Juta

Terdahulu, Yoodo Selangor Red Giants (SRG) dinobatkan sebagai juara dunia bagi kejohanan Mobile Legend Bang Bang (MLBB) MSC 2024.
Sekyss juga turut dinobatkan sebagai Most Valuable Player (MVP) dalam aksi Grand Final.
SRG menamatkan kemarau tujuh tahun Malaysia untuk menjuarai aksi antarabangsa e-sukan selepas menumbangkan Filipina Falcons AP Bren Sport 4-2 di kejohanan Mid Season Cup MLBB 2024.
Kemenangan itu menyaksikan SRG membawa pulang trofi dan wang tunai berjumlah AS$1,000,000 (RM4,669,303.78).
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Final Piala FA: Juara Milik JDT! Pertahan Kejuaraan Selepas Belasah Selangor 6-1

gempak
24/08/2024
15:50 MYT
Johor Darul Ta’zim muncul juara Piala FA selepas menundukkan Selangor FC 6-1 dalam perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada Sabtu malam.
Sukan

"Dia Sudah Sederet Dengan Juara Dunia" - Jiggy Dedah Dhabitah Video Call Lepas Habis Final, Mengadu Sedih Tak Dapat Hadiahkan Pingat Olimpik Untuk Malaysia

gempak
10/08/2024
08:25 MYT
Suami kepada penerjun negara Nur Dhabitah Sabri, iaitu pelawak Jiggy mengucapkan terima kasih kepada isterinya kerana telah berusaha sehabis baik untuk negara sepanjang penglibatannya di temasya sukan Olimpik Paris 2024.
Gaya Hidup

Kesuma Juara Zon Tengah Festari Malaysia 2024, Bawa Pulang Wang Tunai RM3,000

gempak
29/07/2024
15:52 MYT
Kumpulan Kesuma dinobatkan sebagai johan zon tengah Festival Tari Malaysia 2024, menumpaskan lapan pasukan lain yang bertanding tahun ini.
Sukan

Belal Muhammad Petarung Palestin Pertama Juara UFC, Ini Fakta-Fakta Menarik Tentang Beliau!

gempak
29/07/2024
10:30 MYT
Belal Muhammad berjaya merampas gelaran milik Leon Edwards selepas menewaskan bekas juara welterweight itu dalam aksi UFC 304, pada Ahad.
Hiburan

KLP48 Dianggotai 13 Gadis Muda & Lincah, Sambung Legasi Kumpulan Idola Jepun AKB48!

gempak
28/07/2024
15:03 MYT
KLP48, kumpulan baharu yang berpangkalan di Kuala Lumpur diumumkan sebagai generasi pertama kepada kumpulan idola Jepun AKB48.