,
Viral

Remaja Lelaki Nyaris Maut Ditembak Sekumpulan Lelaki Tak Dikenali

Gempak
10/08/2024
09:50 MYT
Berpantang maut sebelum ajal.
Itu yang berlaku kepada seorang remaja di Indonesia apabila dia cuba ditembak dibahagian belakang badan sekumpulan lelaki yang menaiki van.
Remaja berusia 16 tahun itu bagaimanapun selamat walaupun terpaksa berdepan detik cemas itu.
Kejadian berlaku semasa Riski Pohan,16, bersama rakannya memasang sepanduk ucapan 'Dirgahayu Kemerdekaan Indonesia', sebelum tiba-tiba didatangi sebuah van putih yang berhenti di seberang jalan bertentangan dengan pejabat pos tersebut.

"Kira-kira jam 2,30 petang, seorang penumpang yang duduk di kerusi belakang membuka tingkap van, kemudian menembak mangsa dan kawan-kawannya. Mangsa terkena tembakan di bahagian belakang, sebelah kanan," kata Ketua Polis Pelabuhan Belawan AKBP, Janton Silaban pada Jumaat.

Tambah Janton, selepas insiden, van itu kemudiannya segera meninggalkan lokasi.
Dia kemudiannya dibawa ke hospital oleh kawan-kawannya dan dirujuk ke hospital pakar Haji Adam Malik Medan. Jelas Janton lagi, berdasarkan keterangan saksi, mangsa memasang sepanduk atas arahan Ketua Ranting Pemuda Pancasila Belawanbahari iaitu Amat Klewang.

BERITA TRENDING: Aedy Ashraf Pernah Dibuli, Sedar Kepentingan Martial Art - “Bukan Untuk Bergaduh, Sekurangnya Ada Asas Mempertahankan Diri”

BERITA TRENDING: Suami Dituduh Buat Lawak 'Double Meaning', Maryam Mohon Maaf - "Saya Dah Tegur Dia"

BERITA TRENDING: Dayana Roza Dikejarkan Ke Hospital, Pengsan Akibat Dirempuh Ketika Selamatkan Anak Dari Slide Air -“Impact Kuat, Kepala Koyak, Darah Meleleh Non Stop”

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Atlet Gusti Mesir Ditahan Polis, Didakwa Lakukan Serangan Seksual

"Dalam kejadian itu juga dipastikan bahawa pelaku melepaskan tembakan sebanyak tujuh kali, pihak kami sedang melakukan siasatan lanjut secara terperinci di lokasi kejadian dan sedang mencari suspek,"katanya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Tiga Maut, Enam Peserta Himpunan RXZ Cedera Kemalangan

gempak
16/09/2024
13:55 MYT
Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd. Khairi Khairuddin berkata, kemalangan melibatkan peserta Himpunan RXZ Members 6.0 itu dilaporkan berlaku di Marang, Kemaman dan Hulu Terengganu.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.
Berita

Lelaki Rempuh Kedai Bekas Kekasih Selepas Berpisah

gempak
12/09/2024
14:59 MYT
Seorang lelaki berdepan hukuman penjara ‘untuk tempoh lama’ kerana merempuh kedai milik bekas kekasihnya dalam cubaan membunuh mangsa selepas hubungan mereka putus, lapor akhbar The Sun UK.
Berita

Bekas Pelumba GP Elly Idzlianizar Maut Akibat Ditetak

gempak
12/09/2024
06:45 MYT
Polis mengesahkan kematian bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, semalam disebabkan kecederaan akibat ditetak selepas pergaduhan di Kangar.
Laman Utama

Remaja Terselamat, Bapa Saudara Hilang Disambar Buaya

gempak
12/09/2024
03:25 MYT
Seorang remaja lelaki hanya mampu melihat bapa saudaranya disambar buaya sebelum hilang dari pandangan ketika mereka mandi di sungai Kampung Baru Marudu Darat, Jalan Ranau-Ranau, di sini pada petang Rabu.