Hos Gempak TV, Isha Norsham akui sedih apabila program tersebut yang sudah bersiaran selama empat musim telah menamatkan tayangannya secara rasmi semalam.

Jelas Isha, dirinya mengambil masa untuk menerima kenyataan bahawa program yang menjadi permulaan kerjayaanya sebagai hos itu sudah tidak lagi bersiaran di kaca televisyen.

“Perasaan saya memang sedih sangat bila tahu dah episod akhir, rasa memang nak menangis sewaktu sesi rakaman episod tersebut.

“Saya mengambil masa juga untuk hadam dan terima kenyataan bahawa Gempak TV dah habis.

“Saya sentiasa bagi seratus peratus komitmen sewaktu jadi hos di Gempak TV. Program ini adalah permulaan saya dalam bidang pengacaraan, saya anggap sebagai my ‘baby’.

“Saya akan sentiasa mengutamakan Gempak TV. Contohnya kalau saya demam atau tiada suara saya akan tetap buat rakaman sebabnya saya tak mahu tertinggal walaupun satu episod. Betapa sayangnya saya pada Gempak TV,” katanya ketika ditemui Gempak baru-baru ini.

Selain Isha, program yang bersiaran setiap Rabu jam 9 malam di Astro Ria itu turut membariskan hos seperti Daniel Cheng, Hun Haqeem dan Riena Diana selain dibantu co-hos lain seperti Munaa Bella, Haiqal Din, Shazrul Affandy (Momo) serta Aisha Retno.

Dalam pada itu, Isha menyifatkan persabahatan yang terjalin bersama rakan hos program tersebut sudah diibaratkan sebagai sebuah keluarga.

“Saya dan Daniel memang dah rapat, kami kenal sebelum masuk Gempak TV, malah kami pergi ujibakat hos program ini pun bersama-sama dahulu. Memang kami sentiasa berkepit sahaja dan bekerjasama dengan dia sangat mudah.

“Kalau dengan hos-hos lain pula, saya boleh ibaratkan kami sudah macam sebuah keluarga.

“Tak langsung rasa janggal atau takut untuk menegur sesama kami walaupun ada yang lebih famous atau sebaliknya, itu tidak langsung terjadi.

“Saya selalu digandingkan dengan Hun Haqeem dan Riena Diana, mereka berdua memang ‘masuk air’, saya bersyukur semua hos Gempak TV yang saya pernah bekerjasama sangat baik,” tambahnya.

Bagaimanapun, Gempak TV bakal digantikan dengan sebuah program carta terbaharu iaitu Gempak Most Wanted 2022 (GMW2022).

GMW2022 yang mula bersiaran 28 September ini bakal dihoskan oleh dua gandingan selebriti yang tidak asing lagi dalam dunia lakonan iaitu Sean Lee dan Amelia Henderson.

BACA: Amelia Henderson & Sean Lee Bakal Kemudi Program Terbaharu Gempak Most Wanted 2022!

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.

Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!