Penyanyi dan pelakon, Ning Baizura akui tidak kisah apabila ditawarkan untuk melakonkan watak seorang ibu diusianya kini sudah mencecah 46 tahun.

Kata Ning, sudah tiba masanya untuk dia melangkah ke satu tahap karakter yang lebih matang dan memberi laluan kepada pelakon muda lain.

“Sampai bila saya hendak melakonkan watak muda, memandangkan tahun ini saya juga sudah berusia 46 tahun.

"Bagi saya, ini adalah kitaran hidup…sudah tiba masanya saya bawa watak ibu mengikut kesesuain watak yang diberikan.

“Kini giliran pelapis dan golongan yang lebih muda pula untuk membawakan karakter yang pernah saya bawak sebelum ini,” katanya kepada gempak.

Ning ditemui ketika majlis pra-tonton drama bersiri premium KUASA, baru-baru ini.

Drama yang bakal menemui penonton mulai 11 April ini mengetengahkan kisah fiksyen sebuah keluarga berpengaruh dalam dunia hiburan yang hidup penuh dengan glamor, kemasyhuran, kerakusan kuasa dan pengkhianatan.

Mengulas lanjut mengenai wataknya dalam KUASA sebagai Puan Sri Lily, Ning memberitahu watak ibu yang dibawakan ada ‘class’ yang tersendiri.

"Watak saya dalam ini adalah seorang ibu dan yang kuat dan 'powerful'. Puan Seri Lily adalah watak seorang wanita yang menjaga suami, anak-anak serta keluarganya dengan baik dan teliti. Malah, dia juga adalah tunjang yang menyatukan setiap ahli keluarga.

“Lagipun watak ibu ini happening dan classy! Saya solek dan membuat rambut sendiri untuk drama premium ini. Jadi dia nampak ibu yang trendy, walaupun duduk di rumah mesti ada barang perhiasan yang ‘blink blink’ pada tubuhnya,” kongsinya lagi.

Selain Ning, KUASA yang merupakan Astro Original siri itu membariskan gabungan pelakon senior dan baru seperti Nadia Brian,Ridzuan Hashim, Nazim Othman, Dazrin Kamarudin, Izzy Reef, Nia Atasha, Alicia Amin, Syanie Hisham dan Azri Iskandar.

KUASA menceritakan kehidupan sebuah keluarga penerbit terkemuka yang amat berpengaruh dan hidup dalam kemegahan, bersama tiga orang anak yang bakal mewarisi legasinya. Setiap ahli keluarga mempunyai agenda masing-masing demi menguasai empayar.

Saksikan KUASA yang bakal ditayangkan di saluran Astro Citra pada jam 9.00 malam, bermula 11April ini. Anda juga boleh strim di platform Astro GO atau On Demand. Ikuti info dan klip-klip menarik menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Gempak dan Astro Shaw.