Selepas usahawan Noor Nabila dikritik kerana bercium mulut dengan anaknya, Jebat Jayden baru-baru ini, kini giliran taikun kosmetik, Datuk Seri Vida pula.

Vida menerima kecaman dan nasihat daripada pengguna Instagram selepas memuat naik sepotong video yang memaparkan dirinya bercium mulut dengan Cik B.

Menerusi respons yang ditinggalkan netizen, Vida dinasihati untuk tidak berbuat demikian sungguhpun Cik B merupakan anaknya sendiri.



“Mana boleh cium mulut ke mulut even anak sekali pun. Kena belajar ilmu s*x education juga Datuk, baru tahu apa yang boleh dan apa yang tak boleh dibuat.”

“Please lah.. Cium-cium mulut ni dah tak sesuai walaupun dengan anak apalagi anak dah dewasa. Kissing in public is a no no.”



“Ingat kita dah berada di kemuncak akhir zaman. Jangan jadikan benda antara haq dan batil ni normal dalam kehidupan. Kita kena bezakan antara amar makruf nahi mungkar. Rasullullah tak ada ajarkan ibu bapa dibolehkan cium mulut walaupun anak kandung sendiri. Itu semua cara Barat. Semoga pengkahiran kita baik dalam husnoul khotimah dan sentiasa berada di dalam rahmat keredaan Allah.

Untuk konteks, Vida berbuat demikian kerana Cik B didakwa merajuk akibat Vida memanjakan anak lelakinya, Kacak.

BACA: Netizen Nasihat Noor Nabila Untuk Berhenti Cium Mulut Anak - "Dah Boleh Stop..."

BACA: "Cium Tangan Saya Dua Kali, Bukan Cium Biasa!" - Ara Johari Trauma Ditarik Lelaki, Sempat Pukul Bahagian Belakang"