Pelakon, Shakilla Khoriri bersikap terbuka terhadap bekas suami, Fizi Ali untuk mengambil dan berjumpa dengan anak mereka, Ameena Sofia selama empat hari selepas hampir tiga bulan tidak berjumpa.

Shakilla atau nama sebenarnya Nurul Shakilla Mohd Khoriri, 35, meluahkan rasa gembira kerana Fizi menyatakan keinginan untuk berjumpa dengan Ameena.

BERITA TRENDING: Fizi Ali Titiskan Air Mata, Syukur Dapat Jumpa Anak Selama Empat Hari - “Tiga Bulan Saya Tak Jumpa Anak”

“Bila dia kata nak jumpa anak, saya pun happy dan akan ambil Ameena pada 1 Mac nanti, InsyaAllah.

“Saya sebagai seorang ibu bagi sajalah dia (Fizi) ambil. Lagi cepat dia ambil pun tak apa. Saya pun tak mahu lebih ramai orang terkesan dengan keadaan yang sedang berlaku,” katanya.

Shakilla berkongsi perkara tersebut ketika ditemui selepas proses sebutan hadanah pertama di hadapan pendaftar di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada Khamis.

Pelakon yang terkenal dengan drama ‘Bisik-Bisik Gelora’ juga enggan mengeruhkan keadaan kerana tidak mahu anaknya terjejas dengan situasi yang berlaku.

“Saya buat ini untuk menjaga ‘mental health’ Ameena sebab saya tak nak dia terkesan dengan keadaan yang berlaku disebabkan oleh kesalahan ibu ayah dia sendiri.

“Saya tak mahu perkara ini berpanjangan dan kalau boleh hari ini saya nak bawa dia berjumpa dengan ayah dia.Tetapi saya tak mahu Ameena lihat keadaan yang berlaku hari ini sebab dia masih kecil, baru berusia lima tahun,” kongsinya.

Sekadar info, Fizi berjaya mendapat persetujuan daripada pihak Shakilla untuk berjumpa dengan Ameena selama empat hari bermula 1 Mac ini.

Terdahulu, prosiding Sulh tidak menemui jalan penyelesaian apabila kedua-dua belah pihak tiada kata sepakat mengenai kes tuntutan hadanah yang difailkan Fizi pada Disember tahun lalu.

Untuk rekod, Fizi pernah mendirikan rumah tangga dengan Shakilla pada 18 Februari 2018, namun bercerai dua tahun kemudian.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang cahaya mata bernama Ameena Sofia, 5.

Fizi kemudiannya mengumumkan sudah menamatkan zaman duda dengan seorang ibu tunggal anak satu yang juga ahli perniagaan iaitu Siti Zulaikha pada 23 Oktober lalu.