Pakar perunding perubatan, Dr Rafidah Abdullah memuji pelakon, Puteri Sarah Liyana yang tegas memperjuangkan hak seorang isteri.

Menurut Dr Rafidah, Puteri Sarah merupakan salah satu contoh wanita perpendirian tegas dan bijak berdikari.

“Terima kasih Puteri Sarah kerana menjadi contoh kepada para wanita. Berpendirian, berpijak atas kaki sendiri, berdikari,” tulis Dr Rafidah di ruangan Insta Story miliknya.

Dalam pada itu, Dr Rafidah juga menyatakan sokongannya terhadap Puteri Sarah dan berharap pelakon cantik itu dapat mempertimbangkan mengenai hak harta sepencarian.

“Setuju, pertempuran perlu diteruskan. Tidak kira berapa lama ia akan mengambil masa. Saya harap anda mempertimbangkan semula untuk memfailkan harta sepencarian.

“Tambahan pula pendapatan yang anda mungkin hilang semasa berkahwin dengannya.

“Biarkan dia bertanggungjawab ke atas apa yang telah berlaku dan ke atas anak-anak dan awak. Saya doakan semua urusan @puterisarahliyana dipermudahkan,” coretnya.


Terdahulu, Puteri Sarah Liyana sebelum ini menafikannya tindakannya untuk bercerai kerana ingin mendapatkan harta sepencarian bersama suaminya, Syamsul Yusof.

BACA: Syamsul Yusof Buat U-Turn, Tak Jadi Bercerai! Impian Puteri Sarah Tak Tercapai

Puteri Sarah menegaskan, anak-anak adalah keutamaan dan sepanjang tempoh ini dia bekerja keras menyara keluarga dengan pendapatan sendiri.