Satu kebakaran dilaporkan berlaku di taman tema Genting Skyworlds (outdoor), Genting Highlands sekitar jam 4.55 petang, Jumaat.

Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Genting Highlands, kejadian dipercayai melibatkan sebuah bangunan empat tingkat di taman peranginan berkenaan.

"Jentera JBPM dari Genting Highland dan dibantu pasukan penyelamat dari Bentong dan Janda Baik sudah digerakkan ke lokasi insiden," kata jurucakap ketika dihubungi Astro AWANI pada Jumaat.

Sementara itu, Pusat Gerakan Operasi JBPM Negeri Pahang dalam satu kenyataan memaklumkan pihaknya tiba di lokasi kejadian pada jam 5.18 petang.

Menurut kenyataan itu, empat anggota dari JBPM Genting Highland dikerah ke lokasi kejadian dan dibantu oleh 16 anggota masing-masing dari balai Bentong dan Janda Baik.

Pusat Gerakan Operasi JBPM Negeri Pahang menambah, kebakaran melibatkan bangunan di tingkat dua Taman Tema itu sebelum merebak ke tingkat empat.

Berita Trending: #JusticeforZaynRayyan: "Ada Percanggahan Keterangan Saksi, Ibu Bapa Zayn Rayyan" - Polis

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: “Keluarga Tidak Pernah Lantik Mahmud Sebagai Peguam” - Datuk Zayn Rayyan Perjelas Salah Faham

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: “Ibu Bapa Zayn Rayyan Menangis, Tertekan” - Peguam

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: Proses Lanjutan Reman Ibu Bapa Zayn Rayyan Bertukar Kecoh

Berita Trending: #JusticeForZaynRayyan: Reman Ibu Bapa Zayn Rayyan Sambung Enam Hari


Setakat ini, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan punca kejadian masih dalam siasatan.

Terdahulu, kejadian tersebut dikongsi beberapa pengguna laman media sosial, yang dipercayai pengunjung di kawasan peranginan tersebut.

Difahamkan, pengunjung dan kakitangan dari bangunan berdekatan telah juga diarahkan mengosongkan premis berkenaan.

Sumber: Awani