Hanya kerana tersalah melabel ayat Al-Quran dengan hadis, seorang influencer tidak terlepas daripada menerima kritikan yang hebat daripada netizen.

Tersalah Antara Hadis & Ayat Al Quran

Menerusi posting yang dimuat naik, personaliti media sosial tersebut menggunakan Surah Al-Baqarah ayat 191 menerangkan tentang keburukan fitnah, namun mentafsirkannya sebagai sebuah hadis sahih.




Bagaimanapun, menurut netizen posting berikut disunting semula oleh pempengaruh berkenaan.


"Sebab tu aku tak suka orang tunggang agama...

Lantaran kepada penyalahgunaan ayat kitab suci itu, netizen mula mengkritik serta mengungkit kesalahan yang pernah dilakukan oleh pempengaruh tersebut.

​BERITA TRENDING: Aisyah Hijannah Selamat Lahirkan Anak Ke-3: “This Time, It’s A Tough Journey”




Sekadar info, pempengaruh itu baru-baru ini tular di media sosial selepas didakwa membuat kutipan derma bagi tujuan kepentingan peribadi.

BERITA TRENDING: Syarikat 100% Milik Aisyah Hijanah, Alif Teega Jawab Pemberian Harta Terhadap Isteri Kedua - "Ada Bahagian Masing-Masing"

Bukan itu sahaja, kontroversi bahawa dirinya pernah dimadukan oleh suami turut dikatakan hanya rekaan sebagai cara untuk mencari publisiti dan simpati masyarakat.

BERITA TRENDING: Netizen Dah Mula Muak Dengan Aisyah Hijanah & Alif Teega? - “Maaf Lah, Lama Lama Rasa Macam Konten Pula”

Selain itu, ada juga dakwaan bahawa influencer berkenaan membuang mana-mana pekerjanya yang mempersoalkan audit kutipan derma.

​BERITA TRENDING: Alif Teega Setuju Serah Aset 100% - “Aisyah Dah Jalankan Tanggungjawab Isteri Dengan Sangat Baik