Bintang popular Bollywood, Mahima Chaudhry mendedahkan dirinya kini sudah empat bulan bebas dari kanser payudara.

Dalam temubual bersama The Times of India, Mahima memberitahu dia tidak menerima rawatan di Amerika Syarikat sebaliknya hanya di Mumbai, India.

Malah, Mahima mendedahkan anak perempuannya, Ariana enggan ke sekolah secara fizikal sepanjang tempoh pemulihannya dari kanser selama dua bulan kerana bimbang berdepan risiko jangkitan COVID-19 ketika keadaan ibunya itu masih lemah.

Ariana bagaimanapun tetap menghadiri kelas secara maya setiap hari.

Terdahulu, pelakon Anupam Kher telah berkongsi keadaan terkini Mahima dan turut menggelarkan bintang filem Pardes itu sebagai adiwira.

"Saya menghubungi Mahima sebulan lalu dari Amerika Syarikat untuk memberikannya watak untuk filem ke 525 saya berjudul The Signature.

"Perbualan kami bertukar kepada berita tentang kanser payudaranya. Sikapnya yang sangat luar biasa memberikan makna dan harapan kepada wanita seluruh dunia.

"Kamulah hero saya! Kini dia sudah sedia untukkembali dan terbang lebih tinggi," tulis Anupam berserta sepotong video keadaan Mahima yang berambut pendek.

A post shared by Anupam Kher (@anupampkher)


Tidak luntur semangat biarpun berdepan penyakit kanser, Mahima turut berkongsi kisahnya di Instagram.

"Botak itu cantik. Ya. Tapi ramai yang mahu memakai rambut palsu silakan, pakailah. Carilah yang sesuai dan sepadan dengan kamu.

"Ramai yang bertemu dengan saya tidak perasan bahawa saya menyarung rambut palsu. Tak kisah pun.

"Saya ada ramai kawan yang punyai masalah alopecia dan rambut rosak yang bertanyakan mana nak cari rambut palsu.

"Anupam berikan saya keyakinan untuk membawa imej botak dan sama juga seperti kalian," tulis Mahima.

A post shared by Mahimachaudhry (@mahimachaudhry1)


Mahima mula menceburkan diri dalam bidang seni menerusi filem Pardes (1997) dan beberapa filem pecah panggung seperti Daag, Dhadkan, Kurukshetra, Dil Hai Tumhara dan kali terakhir muncul dalam filem thriller Dark Chocolate.

Sumber: Times of India, IG Anupam Kher, IG Mahima Chaudhry