Penerbit dan pengarah tersohor, Datuk Yusof Haslam memberi pujian terhadap filem animasi Mechamato Movie.

Hadir menonton filem tersebut pada malam tayangan perdana minggu lalu, Yusof berkata dirinya berbangga melihat anak tempatan mampu menghasilkan sebuah filem bertaraf antarabangsa.

Malah, die turut menyampaikan ucapan tahniah buat pengarah, Nizam Abd Razak dan pihak produksi filem berkenaan.

“Saya begitu bangga apabila ada anak Malaysia yang mampu menghasilkan filem hebat seperti Mechamato.

“Filem ini sangat bertaraf antarabangsa, Tahniah kepada Nizam sebagai pengarah dan semua team yang menghasilkan filem ini,” katanya.

A post shared by Astro Shaw Sdn Bhd (@astroshaw)

Selain Yusof Haslam, turut dilihat beberapa selebriti media sosial yang hadir pada malam tayangan tersebut, antaranya Zhaf Vlog

Rata-rata mereka turut berpuas hati dan memberi respons positif selepas menonton filem berkenaa.

@zhafvlog : “Saya tak pernah tengok filem animasi sehebat ini. Malah konflik yang diketengahkan dalam filem ini juga sangat berbeza dengan filem tempatan sedia ada!”.

@shazzainuddin : “Saya yang orang dewasa ni pun dalam wayang tadi terjerit woohoo! Sebab memang layan dan best filem ni".

Saksikan Mechamato Movie yang kini sedang rancak ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia.

Sinopsis:

Apabila sebuah kapal angkasa misteri terhempas di Bumi, seorang pemuda bernama Amato bertemu dengan robot berkuasa yang bergelar MechaBot. Dengan mengakali MechaBot dan menjadi tuannya, Amato kini boleh menggunakan kuasa unik MechaBot yang membolehkannya untuk ‘Mechanize’ objek- objek biasa menjadi peralatan yang canggih.

Tetapi tanpa pengetahuan mereka, MechaBot sedang diburu oleh alien sibernetik bergelar Grakakus yang sanggup melakukan apa sahaja demi merampas MechaBot untuk rancangan jahatnya sendiri.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini