,
Big Stage 2023

Apa Yang Korang Perlu Tahu Sebelum Konsert Finale #BIGSTAGE5?

Amri Hassan
09/07/2023
09:44 MYT
Pentas finale pertandingan realiti nyanyian BBNU popular, Big Stage 5 bakal melabuhkan tirai menerusi konsert finale pada malam ini.
Pelbagai ramalan juara dibuat oleh peminat, warganet dan rakan selebriti. Namun, keenam-enam finalis yang bakal berentap pastinya akan memberikan saingan sengit antara satu sama lain.
Gempak kongsikan semula trivia dan fakta-fakta yang korang perlu persiapkan sebelum datang ke konsert akhir malam nanti!
1. 13 bintang berentap pada Big Stage 5. Mereka ialah Waode, Nadeera Zaini, Hoondoo, Putera Muhammad, Puteri Khareeza, Aufahanie, Firdaus Rahmat, Dem Lepak Boyz, COEX, Naufal Azrin, Farhan Shah, Meer Nash dan Isaac Voo.
BACA: "Tayang Ketiak Bukan Gimik, Ia Metafora Persembahan" - Naufal Azrin
2. Kak Lina Pom Pom dan Rina Nose menjadi hos Big Stage musim ini. Gelagat setiap minggu yang buat orang tak kering gusi dan pecah perut kelakar!
BACA: #BIGSTAGE5: Didukung Kak Lina & Kolar Baju Ditarik, Rina Nose - “Semuanya Berlaku Secara Spontan…”
BACA: "Di Kala Ku Keseorangan, Kenangan Pun Datang Menjelma Lagi..." - Lirik Lagu Favourite Kak Lina, Langkah Seiringan (Exist)!
BACA: #BIGSTAGE5: Netizen Tegur Baju Metalik Kak Lina, Seksi Katanya! Empunya Diri Komen; "I Love Netizen, Bukannya Apa ..."
3. Waode dan Nadeera Zaini antara dua bintang yang pernah mendapat markah penuh 100% dari juri tetap Aina Abdul sepanjang Big Stage 5 bersiaran.
BACA: #BIGSTAGE5: Giliran Nadeera Dapat 100%, Aina Abdul; "Saya Faham Betapa Bermaknanya Lagu Itu ..."
BACA: #BIGSTAGE5: Waode 100 Markah! Nadeera Zaini Dapat Standing Ovation Rossa, Ini Recap Markah Penuh & Komen Juri
4. Ajai dan Aina Abdul pula juri tetap Big Stage 5.
5. Seperti mana yang selalu viral, fesyen Aina Abdul kerap diperkatakan sepanjang musim ini. Malah, pernah menjadi polemik dalam kalangan warganet yang dakwa menghalang pandangan audiens. Ye ker?
BACA: #BIGSTAGE5: Baju Yang Digayakan Aina Abdul Ganggu Pandangan Penonton? Ini Jawapan Pihak Produksi: “Tak Pernah Terima Sebarang Aduan…”
BACA: #BIGSTAGE5: "Sampainya Hati..." - Digelar Besar Kepala, Degil, Aina Abdul Akan Minta Stylist 'Tone Down'
BACA: Aina Abdul Pilih Berkompromi Dengan Kecaman, Dengar Nasihat Ibu - "Makin Lama Orang Membenci, Itu Semua Doa"
6. Enam finalis yang akan berentap pada pusingan finale iaitu Waode, Nadeera Zaini, Hoondoo, Putera Muhammad, Puteri Khareeza dan Aufahanie.
7. Setiap bintang akan menyanyikan lagu solo pilihan masing-masing pada pentas akhir.
8. Enam bintang akan berentap dalam pusingan battle; Waode vs Nadeera Zaini, Hoondoo vs Putera Muhammad dan Puteri Khareeza vs Aufahanie.
9. Jom hafal balik lirik-lirik lagu yang bakal dinyanyikan bintang Big Stage 5 pada konsert finale malam ini!
BACA: #BIGSTAGE5 Lirik Lagu I’d Do Anything for Love (But I Won’t Do That) Yang Akan Dinyanyikan Waode Di Pentas Finale!
BACA: #BIGSTAGE5 Lirik Lagu Pudar (Indah Ruhaila) Nyanyian Aufahanie!
BACA: Lirik Lagu Fantasia Bulan Madu - Putera Muhammad #BIGSTAGE5
BACA: Lirik Lagu Beautiful By Crush (OST Goblin) Nyanyian Hoondoo Untuk Finale #BIGSTAGE5!
BACA: Lirik Lagu Never Enough Nyanyian Nadeera Zaini Untuk Pentas Finale #BIGSTAGE5!
BACA: Lirik Lagu Pelukan Angkasa Yang Akan Dinyanyikan Puteri Khareeza Pada Finale #BIGSTAGE5!
Terdahulu, Firdaus Rahmat dan Dem Lepak Boyz telah tersingkir pada minggu separuh akhir Ahad lalu.
Manakala, Isaac Voo, Naufal Azrin, Meer Nash, Farhan Shah dan Coex merupakan bintang yang telah tersingkir awal di konsert Big Stage 5.
Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Rina Nose, Big Stage 5 bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam selama 10 minggu setiap Ahad, 9 malam di Astro Ria (saluran 104).
Untuk pilihan yang lebih fleksibel, Big Stage 5 juga boleh di strim di aplikasi Astro Go.
Big Stage 5 juga turut menampilkan Aina Abdul dan Ajai sebagai juri tetap, manakala juri jemputuan akan membantu setiap minggu.
Sepanjang penganjuran, Big Stage telah menobatkan empat juara iaitu Sarah Suhairi (2018), bintang Korea Selatan, Hanbyul (2019), Azzam Sham (2020) dan terbaharu, Elica Paujin (2022).
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.
Hiburan

Aiman Ameer Kalis Wajah Disamakan Dengan Artis Lain, Cerita Kisah Lucu Ditahan Di Road Block - "Saya Perasan Bila Ada Yang Kata ..."

gempak
18/09/2024
03:25 MYT
Pelakon meningkat naik, Aiman Ameer tampil memberi respons apabila ramai menyatakan wajahnya seiras dengan beberapa selebriti lain.
Hiburan

Ajai Kongsi Video Hafiz Suip Bukan Sebab Nak Raih Perhatian - “Saya Tak Nampak Dia Nak Tinggalkan…”

gempak
17/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi dan komposer terkenal, Ajai menjelaskan perkongsian video penyanyi Hafiz Suip sebelum ini bukanlah untuk meraih perhatian netizen.
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.