Sebuah video TikTok milik seorang pemuda dipercayai anak kepada peniaga wanita yang menggelarkan bangsa Melayu sebagai pemalas berniaga kini menjadi tular.

Ia mendapat perhatian kerana kata-kata kesat yang digunakan oleh pemuda bercermin mata dengan rambut kerinting tersebut.

BERITA TRENDING: “Orang Kemboja Memang Rajin, Nak Dibanding Orang Melayu… Malas!” - Usahawan Hina Melayu Minta...

Dalam keadaan marah, dia yang mengaku sebagai ‘anak makcik Kemboja’ dilihat mencabar seorang individu untuk berdepan dengannya. Dia juga menggelar individu yang tidak didedahkan identiti tersebut sebagai anjing.

“Aku cabar kau daripada menyalak macam anjing dekat TikTok, aku cabar kau face aku dekat kilang ni.

“Yang kau tweet tu mak aku tau, s*al, kalau setakat menyalak macam anjing, hah ni anak makcik Kemboja dekat sini, aku dah tak takut dengan kau, aku memang tak pernah takut pun dengan kau,” katanya penuh perasaan.

Tindakan pemuda tersebut menggunakan kata-kata kesat disifatkan biadab oleh netizen malah ramai yang mengecamnya.

Namun sehingga kini tidak dapat disahkan identiti pemuda tersebut dan kesahihannya adakah dia benar-benar anak wanita yang menimbulkan kontroversi sebelum ini atau hanya sekadar mengambil kesempatan di atas isu yang terjadi.

Sebelum ini seorang peniaga wanita mendakwa dirinya keturunan Kemboja lebih rajin bekerja berbanding orang Melayu yang disifatkannya sebagai pemalas.

BERITA TRENDING: Wanita Kemboja Hina ‘Melayu Malas’, Polis Terima 14 Laporan

Kelancangan mulutnya telah menimbulkan kemarahan sehingga ramai yang membuat laporan polis terhadapnya.

Sumber: TikTok