,
Berita

Anggota Tentera Kem Terendak Dilaporkan Hilang Lebih Sebulan

Gempak
01/08/2024
12:25 MYT
Seorang anggota tentera dilaporkan hilang sejak 38 hari lalu selepas keluar dari rumahnya untuk melapor diri bertugas di Kem Terendak, Sungai Udang, Melaka.

Hilang Sejak Jun Lalu

Menurut laporan Sinar Harian, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Christopher Patit berkata, Muhammad Fakrullah Nazri, 21, yang beralamat di Tanjung Minyak dikesan kali terakhir keluar dari rumahnya sejak 24 Jun lalu ketika sedang bercuti.
Menurutnya, mangsa telah berkhidmat selama dua tahun sebagai anggota tentera dan laporan kehilangannya dibuat oleh bapanya pada 20 Julai lalu.
Katanya, ketika keluar rumah mangsa menaiki sebuah motosikal nombor pendaftaran MBR 7230 Jenis Yamaha 135LC warna hijau.

"Mangsa dilaporkan keluar rumah pada jam 8.10 malam untuk melapor diri bertugas di kem berkenaan selepas tamat tempoh bercuti.

"Namun dia dilaporkan tidak hadir bertugas dan sehingga hari ini mangsa gagal dihubungi dan dikesan," katanya dalam satu kenyataan di sini pada Khamis.
Tambah beliau, kali terakhir mangsa keluar dengan berpakaian baju T berkolar warna biru dan seluar coklat, selain memakai kasut sukan.
Katanya, ciri fizikal mangsa adalah rambut pendek berwarna hitam, kulit hitam manis, badan kurus dan anggaran tinggi 172 sentimeter.
“Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat boleh berhubung dengan pegawai penyiasat Sarjan Mejar Zulkeple Berahim di talian 010-505 2368 atau Balai Polis Tanjung Kling 06- 351 1222," katanya.

ARTIKEL BERKAITAN: Selepas 3 Hari Hilang, Ini Gambar Terkini Albertine Leo Bersama Keluarga

ARTIKEL BERKAITAN: Berakhir Dengan Tragis & Kekal Misteri Hingga Kini… Ini Kes Kanak-Kanak Hilang Yang Pernah Gemparkan Negara

ARTIKEL BERKAITAN: Disangka Hilang, Budak 10 Tahun Rupanya Berjalan Ke Pusat Beli Belah

Sumber: Sinar Harian

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Hilang Lebih Setahun, Lelaki Ini Cuba Bertahan Dengan Minum Darah Penyu & Air Kencing Sendiri

gempak
16/09/2024
14:55 MYT
Selepas 438 hari terdampar di lautan, seorang lelaki yang dikenali sebagai Jose Salvador Alvarenga akhirnya terselamat manakala rakannya tidak.
Berita

Malaysia Ambil Maklum Laporan Kapal Tentera Laut Asing Di ZEE

gempak
10/09/2024
05:25 MYT
Kementerian Luar Negeri Malaysia mengambil maklum laporan baru-baru ini mengenai kehadiran sebuah kapal tentera laut asing berhampiran pelantar minyak luar pesisir di Malaysia.
Terkini

Anggota Trafik Alami Simptom Hilang Memori Selepas Kemalangan

gempak
06/09/2024
04:55 MYT
Anggota parah selepas bertembung dengan motosikal lain di Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas), di sini ketika penugasan Ops Samseng Jalanan pada 28 Julai lalu kini bergelut dengan simptom kehilangan memori.
Berita

Remaja Merajuk Lari Masuk Hutan Ditemui Selamat

gempak
30/08/2024
15:30 MYT
​Seorang remaja yang dilaporkan lari ke dalam hutan berhampiran Taman Belimbing Harmoni, Alor Gajah pada malam Khamis ditemukan selamat.
Berita

Polis Minta Bantuan Kesan Mohd Ridzlan, Hilang Sejak 12 Ogos

gempak
20/08/2024
06:39 MYT
Polis meminta bantuan orang ramai mengesan seorang lelaki yang dilaporkan hilang sejak sembilan hari lalu di daerah ini.