,
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

Amri Hassan
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Jelas Ustaz Azhar, umat Islam hendaklah bersyukur dengan nikmat yang sudah diberikan Allah dan menasihati agar tidak mengikut gaya hidup orang kafir.
Bagaimanapun, Ustaz Azhar berkata, diizinkan seseorang lelaki bergelar suami untuk berubat sekiranya mempunyai masalah pada alat sulit.
"Allah cipta manusia dengan cukup sifat. Kalau manusia sentiasa bersyukur dengan apa yang ada, Allah akan tambahkan lagi nikmat. Kalau tak bersyukur, ditarik nikmat.
"Seandainya lelaki itu sakit, diizinkan berubat. Seperti mana sabda Nabi, jika sakit boleh berubat.
"Lelaki yang menjadi suami, perlu beri nafkah batin kepada isteri. Namun jika ada sakit lemah batin, maka berubatlah.
"Tetapi berubat jagan dengan cara yang haram mengikut cara orang putih (kafir) atau sebagainya," ujarnya.

BERITA TRENDING: Muat Naik Video Azal Cerita Tentang Kemaluan, Zarina Zainuddin Nafi Buka Aib Anak - “Saya Hanya Nasihat, Otak Korang Yang Lucah..”

Dalam pada itu, Ustaz Azhar mengingatkan tujuan sebenar umat Islam hidup di dunia adalah menjadi hamba kepada Sang Pencipta.
"Ingatlah, hidup dalam dunia bukan untuk seronok. Hidup kita menjadi hamba Allah. Namun di samping jadi hamba Allah, dibenarkan berseronok sekejap.
"Tetapi ingat, cara berseronok umat Islam berbeza dengan cara berseronok orang tiada agama. Bersyukur dengan apa yang Allah berikan, itulah kehidupan yang sebaik-baiknya," tambahnya.
@rizalijal2426 Hukum pakai bearing pada k'maluan #ustazazharidrusofficial #ustazazharidrus #donedakwah #gurutiktok #islamic_video_الله #masukkerandafypシ #foryoupage #fypシ゚viral #fypage #fyp ♬ bunyi asal - Rizal ijal

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Selepas Alat Sulit Terkena Palang, Anthony Ammirati Ditawar RM1 Juta Untuk Tunjuk ‘Aset’ Dalam Laman Lucah

BERITA TRENDING: Bekas Suami Dewi Perssik Tunjuk ‘Anu’ Pada Lelaki, Paksa Buka Seluar

BERITA TRENDING: Kes Influencer Tunjuk Kemaluan, Bekas Kekasih Pempengaruh ‘Tebuk Quran’ Pilih Untuk Berdiam Diri - “Saya Masih Lagi Menjaga Aib Dia”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.