,
Berita

Aufahanie Sebak Lihat ‘Wallpaper HP’ Arwah Abang Letak Gambar Keluarga - “Sekarang Polis Masih Siasat Untuk Tahu Ada Unsur Jenayah Atau Tidak”

Ernalisa
15/08/2024
05:43 MYT
Gambar keluarga yang diletakkan di 'wallpaper' telefon bimbit milik Allahyarham penyanyi Nidza Afham menyentuh hati adiknya yang juga penyanyi Aufahanie.
Selain itu juga, Aufahanie mendedahkan arwah juga ada menyimpan gambar teman wanitanya di dalam dompet.

Handphone

"Masa handphone dijumpai wallpaper handphone abang ada gambar kami satu family.
"Lepas tu dompet dia terbuka dan ada gambar girlfriend dia," katanya kepada Gempak ketika ditemui di Hospital Shah Alam pada Khamis.
Biarpun masih berduka dan terperanjat dengan kematian abangnya itu namun penyanyi berusia 21 tahun itu tetap reda.
Dalam pada itu, Aufahanie turut memaklumkan pihak polis masih menyiasat kes abangnya untuk mengetahui adakah ia melibatkan jenayah atau tidak.
"Sekarang polis masih dalam soal siasat untuk tahu ada unsur jenayah atau tidak.

ARTIKEL BERKAITAN: Nidza Afham Dalam Proses Kumpul Duit Kahwin - “Tapi Saya Tak Tahu La Perancangan Itu Bila…”

ARTIKEL BERKAITAN: Aufahanie Dedah Kekasih Nidza Afham Orang Terakhir Dihubungi Arwah - “Dia Hanya Duduk Berdua Dengan Umi Saya”

ARTIKEL BERKAITAN: Keluarga Harap Proses Bedah Siasat Berjalan Lancar - “Setakat Ini Tak Tahu Ada Kecederaan Atau Tidak”

ARTIKEL BERKAITAN: “Sedekahkan Al-Fatihah Bila Saya Sudah Tiada…” - Nidza Afham

ARTIKEL BERKAITAN: Abang Ipar Nidza Afham Mohon Netizen Henti Buat Spekulasi Tidak Benar - “Berkatalah Benda-Benda Yang Baik”

"Tapi macam yang dihebahkan beg duit ada tapi debit kad dan cash hilang. So kena soal siasat dahululah sebab itu proses ambil lama sikit," ringkas Aufa.
Mayat Muhammad Nidza Afham Mokhtar yang ditemui di Sungai Klang petang semalam, dibawa ke Unit Forensik Hospital Shah Alam (HSA) untuk urusan bedah siasat.
Allahyarham abangnya yang juga penyanyi Nidza Afham juga dikatakan mempunyai perancangan untuk berkahwin dengan teman wanitanya iaitu Hazmiera.
Dalam pada itu, Aufahanie turut mendedahkan dia dan Allahyarham abangnya pernah terpisah ketika masih kecil disebabkan ibu bapa mereka bercerai.
Sentiasa menjadi tempat mengadu, Aufahanie berkata hubungan mereka bagaimanapun kembali rapat selepas meningkat dewasa.
Namun sejak mempunyai teman wanita, arwah abangnya sudah jarang berkongsi luahan dengannya.
Semalam jenazah dikatakan ditemui pada pukul 7 malam hari Rabu kira-kira 1 kilometer dari lokasi Nidza dilaporkan hilang.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

“Saya Taktahu Macam Mana Nak Move On, Mungkin Masa Akan Mengubati..” - Teman Wanita Allahyarham Nidza Afham

gempak
19/08/2024
07:25 MYT
Selepas sekian lama memilih untuk berdiam diri, teman wanita Allahyarham Nidza Afham tampil berkongsi luahan buat pertama kali berhubung pemergian kekasihnya Rabu lalu.
Hiburan

Aufahanie Kesal Ada Jenama Produk Tawar Buat ‘Review’ Selepas Kehilangan Abang Tersayang - “Dimanakah Common Sense Anda? This Is Unacceptable”

gempak
18/08/2024
08:27 MYT
Penyanyi Aufahanie meluahkan rasa kesal apabila ada pihak yang mengambil kesempatan terhadapnya biarpun baru sahaja kehilangan abang tersayang, Allahyarham Nidza Afham baru-baru ini.
Hiburan

Aufahanie Berang Individu Tabur Fitnah Mengenai Nidza Afham - “Siapakah Kamu Untuk Sebar Ketidakpastian Cara Pemergian Abang Saya!”

gempak
16/08/2024
01:55 MYT
Penyanyi Aufahanie meluahkan rasa berang terhadap netizen yang menuduh Allahyarham abangnya yang juga penyanyi Nidza Afham meninggal dunia disebabkan bunuh diri gara-gara berdepan masalah cinta.
Viral

Netizen Persoal Punca Kematian, Ustaz Bola Mohon Hormat Keluarga Arwah Nidza Afham - “Bahkan Seolah-Olah Macam Kita Pula Penyiasat”

gempak
16/08/2024
00:55 MYT
Susulan kenyataan daripada pihak polis yang menyatakan siasatan kes kematian Allahyarham penyanyi Nidza Afham 23, diklasifikasi sebagai mati mengejut (SDR) mendapat pelbagai reaksi daripada netizen di laman sosial.
Hiburan

Ibu Allahyarham Nidza Afham Reda, Syukur Jenazah Sempurna - "Tiada Satu Pun Yang Patah, Allah Bagi Kesempurnaan"

gempak
15/08/2024
13:19 MYT
Ibu kepada penyanyi Allahyarham Nidza Afham iaitu Irni Yusnita Istihat reda dengan ketentuan yang berlaku ke atas anak kesayangannya itu apabila jasad yang dilihatnya sempurna tanpa ada sebarang cela.