,
Viral

Bayaran ‘Content Creator’ Cecah RM80,000, Liana Beep Beep Ada Nasihat Untuk Generasi Muda - “Kalau Anda Tak Ada Semua Kemahiran Itu…”

Asyikin Mayudin
15/08/2024
07:55 MYT
Baru-baru ini, viral sebuah video berhubung gaji penghasil kandungan atau ‘content creator’ di media sosial boleh mencecah RM80,000 untuk tiga konten sahaja.
Sebagai individu yang juga aktif dalam dunia laman sosial, pempengaruh Liana Beep Beep mengakui ada saja ‘content creator’ dibayar dengan jumlah itu.
“Sejujurnya ia mungkin terjadi, kalau betul seseorang itu dapat bayaran sebanyak itu maksudnya dia punya konten sangat-sangat bagus. Ia bergantung juga kepada macam mana satu jenama itu mengenali anda sebagai ‘content creator’.
“Kalau mereka mengenali anda dan mahukan anda, maksudnya mereka sanggup bayar. Kalau mereka rasa belum lagi, mungkin di masa kelak nanti.
“Kalau anda minat, dah berkerja keras… boleh saja (dapat bayaran tinggi),” kata Liana kepada Gempak.
Dalam pada itu, Liana bagaimanapun menasihati generasi muda untuk teruskan pelajaran biarpun ingin menceburi dunia ‘content creator’.
“Kalau anda lihat content creator yang bagus, yang memberi sesuatu kembali kepada masyarakat, cipta satu konten yang bermakna, semua ada latar belakang pendidikan.
“Tak kisah ia merupakan degree ke, diploma, master… tak kisah apa saja, tapi mereka ada latar belakang pendidikan itu. Jadi, pelajaran itu sangat penting sebab dari situ anda belajar untuk menyusun masa, lakukan pelbagai kerja.
“Kalau anda tak ada semua kemahiran itu, macam mana nak jadi sesorang yang lebih baik,” ujarnya.

ARTIKEL BERKAITAN: Kehidupan Liana Beep Beep Terganggu Sebab Isu Syedot Asmr, Anggap Komen Netizen Seperti Pisau Tajam - “Perkataan Lucah, Maki-Makian…”

ARTIKEL BERKAITAN: Akui Diri ‘Red Flag’, Syedot Asmr Sudah Kalis Kecaman - “Bila Ada Sesuatu Benda Berlaku, Saya Memang Tak…”

ARTIKEL BERKAITAN: Kemelut Sudah Berakhir, Ada Sebab Liana Beep Beep Jadi ‘Over’ & Syedot Asmr Pula Dah Serik ‘Join’ Podcast

ARTIKEL BERKAITAN: Syedot Asmr Mohon Maaf Tapi ‘Off Komen’, Liana Beep Beep Mahu Bongkar Kebenaran - “Tak Kisah Kesian Atau Tidak, Aib Atau Tidak, Saya Akan…”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: Keluarga Vijaya Lakshmi Terima Sumbangan Ihsan RM30,000

gempak
06/09/2024
09:25 MYT
Keluarga G Vijaya Lakshmi, rakyat India yang hilang dalam insiden tanah jerlus di Masjid India, Kuala Lumpur dua minggu lalu menerima sumbangan ihsan RM30,000 daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum berlepas ke tanah air mereka pada 1 September lalu.
Hiburan

Gaji Content Creator Cecah Puluhan Ribu Ringgit, Dr Say Dedah Pernah Terima ...

gempak
23/08/2024
09:55 MYT
Selebriti media sosial Dr Say mendedahkan dia ada menerima bayaran sebagai pembuat kandungan atau 'content creator' yang mencecah puluhan ribu ringgit.
Viral

Mr Ali Terkilan Dengan Komen Biadab Netizen Fasal Ibu - “Mak Baca Apa Yang Budak Tadi Tulis…”

gempak
15/08/2024
08:55 MYT
Pencipta kandungan kulinari yang dikenali Mr Ali meluahkan rasa kesal terhadap netizen yang meninggalkan komen mengatakan ibunya seorang pemalas.
Viral

Kehidupan Liana Beep Beep Terganggu Sebab Isu Syedot Asmr, Anggap Komen Netizen Seperti Pisau Tajam - “Perkataan Lucah, Maki-Makian…”

gempak
14/08/2024
01:55 MYT
Pempengaruh media sosial, Liana Beep Beep mengakui kehidupannya agak terganggu disebabkan kotroversi melibatkan dirinya dengan YouTuber mukbang, Syedot Asmr baru-baru ini.
Viral

Akui Diri ‘Red Flag’, Syedot Asmr Sudah Kalis Kecaman - “Bila Ada Sesuatu Benda Berlaku, Saya Memang Tak…”

gempak
13/08/2024
02:55 MYT
YouTuber mukbang, Syedot Asmr mengakui dirinya seorang lelaki ‘red flag’ berikutan kontroversi melibatkan pempengaruh media sosial iaitu Liana Beep Beep baru-baru ini.