,
Berita

Cekik, Tolak Isteri Dalam Gaung, Lelaki 39 Tahun Ditahan Polis

Gempak
01/08/2024
07:56 MYT
Seorang lelaki ditahan selepas disyaki memukul, mencekik dan menolak isterinya ke dalam gaung dalam satu kejadian di Kilometer 31.2 Jalan Raya Timur Barat (JRTB) Gerik-Jeli, Gerik, Sabtu lalu.
Lelaki berusia 39 tahun itu diberkas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Baling, Kedah pada Rabu selepas polis menerima laporan daripada mangsa.
Ketua Polis Daerah Gerik, Superintenden Zulkifli Mahmood berkata, dalam kejadian itu, mangsa berusia 32 tahun dijumpai orang awam dalam keadaan berseorangan di tepi jalan sekitar jam 2 petang.
Menurutnya, siasatan mendapati, mangsa berjaya menyelamatkan diri dengan merangkak naik dari gaung ke bahu jalan.
"Berdasarkan keterangan, sekitar jam 5.30 petang pada Jumaat, mangsa telah dibawa suaminya menaiki kenderaan dari tempat kerja di Kuala Lumpur menuju ke Perak dengan alasan mahu pulang ke kampung.
"Sepanjang perjalanan telah berlaku pertengkaran mulut mengakibatkan suspek memberhentikan kereta dan bertindak mencekik leher serta mengugut mahu membunuh mangsa dengan pisau.
"Mangsa yang ketakutan keluar dari kereta, namun berjaya dihalang suspek sebelum kenderaan dipandu memecut sehingga sampai ke laluan JRTB di Gerik," katanya dalam kenyataan di sini pada Khamis.
Beliau berkata, semasa tiba di lokasi kejadian sekitar jam 5 pagi, berlaku sekali lagi pertengkaran mulut antara pasangan itu yang membawa kepada pergelutan di bahu jalan.
Katanya, suspek kemudiannya bertindak luar kawalan dengan menolak mangsa sehingga jatuh ke dalam gaung.
"Mangsa yang mengalami kesan calar, luka dan lebam pada tubuh badan telah menerima rawatan lanjut di Hospital Taiping.
"Kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh," katanya memaklumkan suspek mempunyai beberapa rekod lampau termasuk dadah.

BERITA TRENDING: Remaja Sesat Di Bukit Broga Ditemui Meninggal Dunia Jatuh Gaung

BERITA TRENDING: Seram...Fazziq Terkejut Terima Panggilan Pendengar, Mula-Mula Menangis Minta Tolong Jatuh Gaung, Tiba-Tiba Mengilai!

BERITA TRENDING: [VIDEO] Kereta Masuk Gaung, Tangan Besar Keluar Daripada Tingkap Kereta Buat Netizen Ketakutan!

BERITA TRENDING: Cekik Jiran Sampai Mati Sebab Tak Tolong Muat Turun Game

Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Viral

Wanita Buat POV Suami Isteri Dengan Anak Buat Permohonan Maaf - “Saya Cari Rezeki Halal,Hanya Lakonan Semata..”

gempak
15/09/2024
05:11 MYT
Tidak tahan dengan kecaman yang di terima, seorang wanita yang dikenali sebagai Dya tampil memberi penjelasan berhubung konten ‘POV’ suami isteri melibatkan anaknya yang masih di bawah umur.
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Hiburan

Tidur Di Pejabat, Baim Wong & Isteri Sudah Pisah Ranjang?

gempak
13/09/2024
23:55 MYT
Kisah rumah tangga Baim Wong dan isteri, Paula Verhoeven yang didakwa sedang retak menanti belah memang menjadi pemberitaan media hiburan Indonesia.
Berita

Budak Dalam Video Tular Bukan Mangsa Cubaan Culik Tapi Mangsa Amang Seksual - Polis

gempak
13/09/2024
01:25 MYT
Polis menafikan kanak-kanak yang dipegang bahunya oleh seorang lelaki di kawasan sebuah masjid di Subang Jaya adalah mangsa cubaan menculik.