,
Hiburan

Dakwa Pertahan Diri Dari Dirogol, Anak Artis Kerat & Buang Anggota Badan Doktor

Maliah Surip
31/08/2024
13:55 MYT
Seorang anak pasangan pelakon popular dari Sepanyol dijatuhi hukuman penjara seumur hidup selepas didapati bersalah membunuh, mengerat dan membuang anggota seorang pakar bedah di beberapa kawasan sekitar Pulau Koh Phangan, Koh Samui, Thailand tahun lalu.

Lakukan pembunuhan terhadap pakar bedah plastik

Daniel Sancho Bronchalo merupakan anak kepada aktor terkenal Rodolfo Sancho Aguirre yang berkahwin dengan pelakon, Silvia Bronchalo.
Dia didapati bersalah melakukan pembunuhan itu terhadap seorang pakar bedah plastik dari Colombia, Edwin Arrieta Arteaga pada Ogos 2023, lapor BBC.

Meski mengaku bersalah membunuh lelaki yang dikenali di internet sebelum memutuskan bertemu di pulau pelancongan itu, Bronchalo sempat menceritakan kronologi sehingga terjadi pembunuhan ‘versi dirinya’.

Bronchalo mendakwa Arrieta sangat obses terhadap dirinya. Dia yang juga YouTuber masakan terpaksa membunuh Arrieta untuk mempertahankan diri selepas lelaki itu menjadikannya tebusan.

Tebusan tolak ajakan seks

Dia mendakwa menjadi tebusan kerana menolak ajakan seks dan hampir dirogol oleh Arrieta.
Namun menerusi siasatan serta bukti yang diperoleh pihak berkuasa dan mahkamah menyifatkan Bronchalo memang mempunyai niat membunuh sekaligus melakukan jenayah terancang.
Hal itu lantaran Bronchalo pergi ke balai polis membuat laporan temannya itu telah hilang. Dia juga sempat membeli beberapa barang dipercayai bertujuan digunakan dalam jenayah tersebut seperti sarung tangan getah dan pisau.
Dan setelah semuanya terbongkar, Bronchalo akhirnya membawa polis ke sekitar tujuh lokasi tempat dia membuang anggota badan yang telah dikerat disumbat dalam plastik sampah.

ARTIKEL BERKAITAN:Isteri Da'i Syed Reda Suami Terima Hukuman Penjara 10 Tahun - "Saya Dengan Rendah Diri Memohon Doa..."

ARTIKEL BERKAITAN:Kes Rogol: "Tindakan Da'i Syed Tidak Dapat Diterima Akal" - Hakim

ARTIKEL BERKAITAN:Lelaki Rusia Cedera Selepas Cubaan Merogol Seekor Lembu Betina

ARTIKEL BERKAITAN:"Saya Tak Sengaja Rogol Anak" - Penoreh Getah

ARTIKEL BERKAITAN:Rogol, Liwat Anak Tiri Konon Sebab Buang Santau, Tukang Cat Dipenjara 20 tahun & 6 Sebatan

Terdahulu Bronchalo dijatuhi hukuman mati namun kerana berkelakuan baik sepanjang proses perbicaraan, mahkamah memutuskan dia dipenjara seumur hidup dan membayar sejumlah pampasan kepada keluarga mangsa.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Berita

Kematian Al Fateh: Pengasuh Menangis Teresak-Esak Di Kandang Tertuduh

gempak
13/09/2024
04:24 MYT
Seorang wanita yang didakwa membunuh bayi lapan bulan Muhamad Al Fateh Amri Mohd Fikry Amri di sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Taman Kelemak Utama minggu lalu, dihadapkan ke Mahkamah Majistret Alor Gajah hari ini.
Hiburan

Kes Tetak Elly Idzlianizar, Aweera Dedah Arwah Pelumba Cub Prix Adalah Sepupu - “Tergamak Kau Buat Macam Tu”

gempak
13/09/2024
02:36 MYT
Bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, yang meninggal dunia akibat ditetak sebenarnya merupakan sepupu kepada penyanyi, Aweera.
Berita

Rogol Anak Hingga Bersalin, Buruh Dipenjara 72 Tahun, 60 Sebatan

gempak
12/09/2024
21:55 MYT
Seorang buruh dihukum penjara 72 tahun dan 60 sebatan oleh Mahkamah Sesyen  setelah mengaku bersalah merogol anak kandungnya sehingga melahirkan anak, tahun lepas.
Berita

Gadis 18 Tahun Ditemui Mati Tanpa Seurat Benang, Tangan Diikat Dengan Coli

gempak
11/09/2024
05:25 MYT
Pengakhiran yang cukup tragis buat seorang penjual makanan bergoreng di Indonesia apabila ditemui dalam keadaan badannya tertimbus di dalam hutan.