Laman Utama

Dua Wanita Gembira Hidup Bermadu, Kongsi Kasih... Duduk Serumah - "Kami Tak Ada Rasa Dengki"

Gempak
03/11/2022
10:42 MYT
Tidak semua kaum wanita rela hidup bermadu kerana ramai beranggapan ia pahit untuk ditelan, apa lagi berkongsi kasih.
Namun lain bagi Siti Nor Aisyah Saawal, 36, dan Marzurah Abdul Rahman, 23, apabila kehidupan bermadu antara mereka tidak mendatangkan masalah walaupun berkongsi suami, Mas Nawi Yusof, 41.
Sebaliknya kata kedua-dua wanita itu, mereka sangat gembira kerana dapat berkongsi kasih dan duduk serumah di Bertam Hulu, Melaka.

Izin suami kahwin

Berkongsi pengalaman itu, Siti Nor Aisyah, isteri pertama berkata, dia mengenali madunya sejak Marzurah bersekolah di tingkatan tiga di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ade Putra, Masjid Tanah, Melaka.
"Apabila suami minta berkahwin dengan Marzurah selepas tamat tingkatan lima, saya tidak ada halangan sebaliknya membenarkan dia berkahwin. Tidak ada rasa marah, iri hati atau kecil hati terhadap suami.
"Saya juga yang mengatur majlis pertunangan dan pernikahan mereka dan Alhamdulillah sudah hampir lima tahun mereka bernikah, kami hidup gembira," katanya kepada Utusan Malaysia.
Siti Nor Aisyah yang mempunyai empat anak berusia antara empat hingga 19 tahun berkata, mereka sama-sama membantu suami menguruskan kedai menjual pelbagai makanan yang terletak berhampiran Hutan Rekreasi Sungai Udang.
Katanya, kedai berkenaan menjual pelbagai jenis makanan tradisional istimewa seperti dodol cair, keropok, belacan dan cencaluk.

Terima lamaran

Sementara itu, Marzurah yang mempunyai seorang anak berusia empat tahun berkata, dia menerima lamaran suami dan madunya sebaik sahaja tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada 2017.
"Saya terima lamaran itu begitu juga ibu bapa saya. Walaupun ramai kata hidup bermadu penuh gelora, namun saya yakin boleh hidup bahagia dan syukur kami hidup penuh aman dan damai.
"Saya dapat diterima semua anak tiri dan kami hidup di bawah satu bumbung. Setakat ini, kami tidak ada rasa iri hati atau dengki kerana segala masalah kami berkongsi bersama atasinya," katanya.
Sumber: Utusan Malaysia
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Hiburan

Zamarul Hisham Masih Terima Mesej Berbaur Godaan - “Pelik Juga, Sekarang Ramai Minat Suami Orang”

gempak
26/07/2024
12:55 MYT
Pelakon, Zamarul Hisham mengakui masih menjadi ‘buruan’ peminat yang menggodanya walaupun usianya sudah menjangkau 53 tahun.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.