Kisah seorang gadis yang diburu rakan sendiri akibat tidak memulangkan baju yang dipinjam hangat menjadi bualan warga platform X sejak semalam.

BERITA TRENDING: "Mak Mentua, Suami Tak Pernah Kisah I Pandai Siang Ikan Ke Tak" - Uyaina Arshad

Hal ini turut menarik perhatian pengacara Uyaina Arshad yang turut memiliki kisah yang hampir serupa ketika zaman sekolah menengah.
@uyaina.arshad

Tengah scroll X, tetiba terbaca tweet ni. Korang pernah face tak benda ni? Orang pinjam barang korang, pastu tak pulang2 kan. Yang kes macam I kena tu, ada jugak yang pernah kena tak? ? Meh share! Haih.. Common sense lah benda yang paling tak common ?

♬ original sound - UA

“Ada this one girl pinjam baju kurung saya. Baju kurung itu warna purple. Dia pinjam dan pulangkan balik, tanpa saya perlu mengemis which is good. Tapi dia pulangkan balik dengan aksesori tambahan.

“Satu baju tu tak berbasuh, dua ada kesan bocor dekat kain baju kurung. Ada kesan darah kering di situ. Kepala otak I jem waktu tu. Kita bila dapat baju mestolah kita cium, especially bila baju lepas laundry.

“Saya cium dengan harapan baju tu berbau wangi. Bila saya cium baju tu, satu bau perfume dengan bau ketiak yang dah bercampur. Dua bila saya nampak kesan darah tu saya macam…” katanya.

BERITA TRENDING: Uyaina Arshad Simpati Dengan Nasib Kaka Azraff - "Jangan Demotivated, Ini Sebahagian Daripada Jihad"

Selain itu, Uyaina turut menegaskan mengenai hal ‘common sense’ jika kita telah meminjam barang seseorang yang seharusnya dipulangkan sebelum pemiliknya meminta semula supaya ia dipulangkan.

Sumber: TikTok