,
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

Firdaus
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.

Beri Nasihat Kepada Orang Ramai

Menerusi entri pendek yang dimuat naik di akaun Instagram miliknya, pelantun lagu Cukup Indah itu menzahirkan rasa kagum terhadap keesaan-Nya di samping menasihatkan pihak di luar sana supaya sentiasa berdoa dan bersujud kepada Sang Pencipta.

BERITA TRENDING: “Saya Tidaklah Sempurna, Kadang-Kadang Kekurangan Kita Allah Simpan” - Alif Satar

BERITA TRENDING: "Saya Tak Pernah Sertai 'After Party', Lepas Event Balik Rumah Terus" - Alif Satar

BERITA TRENDING: Ukiran 'Hayya Alal Falah' Pada Gold Bar Unik Berbentuk 'Alif'! Rezeki Alif Satar Dilantik Duta Produk Emas GB Gold

BERITA TRENDING: Alif Satar Nafi Menunjuk-Nunjuk Buat Kebaikan, Syukur #GengSubuhMacamJumaat Diterima Baik! - "Saya Nak Semua Bersatu"

“Saudara-saudari sekalian, bila saya melancong, saya sentiasa diingatkan tentang betapa hebatnya Allah SWT.

“Segala apa yang ada dekat dunia ni Dia yang cipta. Hanya dengan perkataan ‘kun’ sahaja, dan semuanya boleh dicipta.
“Dia tak perlukan kita, kita yang perlukan Dia. Jadi jangan berhenti berdoa dan jangan tinggal solat. Masya-Allah,” katanya.
Posting berkenaan berjaya menyentuh hati warganet di mana rata-ratanya bersetuju dengan kenyataan yang diucapkan oleh aktor berusia 34 tahun itu.
Sekadar info, setakat artikel ini ditulis, hantaran tersebut meraih lebih 60,000 tanda suka dan hampir 500,000 tontonan di aplikasi Instagram.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Ameerais Bangga, Anggap Pencapaian Paling Jauh Sepanjang 14 Tahun Dalam Karier Nyanyian – “Saya Tunjuk Pada Semua Saya Boleh Menyanyi”

gempak
17/09/2024
02:55 MYT
Penyanyi Ameerais menyifatkan perjalanannya di Gimme The Mic Malaysia adalah pencapaian tertinggi dalam kariernya sepanjang 14 tahun dalam industri seni.
Hiburan

Beto Kusyairi Titip Nasihat Buat Pelakon Baharu Yang Idamkan Trofi Oscar - "Kita Kena Sedar Diri Kita .

gempak
17/09/2024
01:55 MYT
“Kita kena sedar diri kita,” itulah reaksi pelakon Beto Kusyairi apabila ditanyakan sama ada dirinya pernah memburu untuk memperolehi trofi Oscar.
Viral

Uncle Mike Terima Anugerah Maulidur Rasul - "Sukar Untuk Saya Gambarkan Perasaan Ini"

gempak
16/09/2024
09:14 MYT
Tidak penah terlintas untuk menjadi bapa kepada tiga anak lelaki berlainan bangsa dan agama, namun takdir telah mengubah hidup Michael Tong Wai Siong, 55.
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.