Pelakon asal Thailand, Tay Tawan mengakui berasa teruja dapat kembali semula ke Kuala Lumpur dan bertemu dengan peminat.

Tay atau nama lengkapnya Tawan Vihokratana berkata, pihak pengurusannya pernah secara bergurau meminta dia berpindah ke Kuala Lumpur gara-gara sokongan luar biasa yang diterima daripada peminat.

“Ketika mula-mula menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur, pengurusan saya cadangkan saya berpindah ke sini sebab peminat saya ramai.

“It’s so good to be back here,” ujar Tay Tawan ketika menghadiri majlis pelancaran kempen Takeover Thailand With Tay Tawan pada Khamis.

Sudah tentu, hal yang paling mengujakan buat lelaki berusia 33 tahun itu adalah kepelbagaian makanan tempatan yang ada di sini.

“Saya dah cuba nasi lemak, tapi yang dihidangkan di atas kapal terbang. Dan nasi lemak kedua yang saya cuba adalah di pusat beli-belah. Jadi, kalau boleh saya nak cuba nasi lemak yang dijual di gerai.

“Kalau nak tahu, saya makan nasi lemak dan sambalnya habis dahulu. Saya suka makanan pedas. Lagi satu, saya suka laksa, sangat sedap,” katanya lagi.

Bercakap mengenai statusnya sebagai Duta Laluan AirAsia untuk Malaysia, Tay Tawan menzahirkan rasa berbesar hati mewakili Thailand dan memainkan peranan dalam mempromosikan negara tercinta saya untuk pelancong dari Malaysia, Singapura dan Indonesia.

“Thailand menawarkan pelbagai tarikan menakjubkan, daripada landskap memukau kepada rakyat yang mesra, dan saya teruja untuk terus mempromosikan destinasi ini bersama-sama AirAsia.

“Dengan menghubungkan Malaysia, Singapura, Indonesia dan Thailand, kita bukan sahaja dapat meningkatkan sektor pelancongan malah memperkukuhkan hubungan sesama negara. Jom lawati destinasi di Thailand bersama-sama saya dan AirAsia!" kongsinya.

Menerusi kempen ini, AirAsia bekerjasama secara strategik dengan Tay Tawan bagi menawarkan pengalaman perjalanan terbaik dan memainkan peranan penting dalam mencetus inspirasi para pelancong dari pasaran utama untuk meneroka Thailand.

Sempena pelancaran kempen ini, AirAsia menawarkan tempat duduk percuma dari Kuala Lumpur ke Chiang Mai terhad untuk 72 jam mulai semalam sehingga 3 Mac 2024 bagi tempoh perjalanan antara sekarang dan 30 November 2024.

Pelanggan juga boleh menerokai destinasi lain seperti Krabi, Phuket, Hat Yai dan Bangkok dari Kuala Lumpur daripada RM99 untuk tambang termasuk semua sehala.

BERITA TRENDING: “Terima Kasih Bang, Nasi Saya Dah Jadi Rojak Campur” - Aksi Rider Tunggang Kuda Raih Perhatian

BERITA TRENDING: Ini Sebab Kenapa Halim Yazid Berniaga Nasi Lemak - “Sebenarnya, Baru Enam Bulan Saya Berniaga…”