Hiburan

Lelaki Serang Kamal Adli Mengaku Bersalah, Dihukum Penjara Selama 2 Tahun

Muhammad Firdaus
25/04/2024
08:35 MYT
Lelaki yang menyerang pelakon, Kamal Adli menggunakan belantan di Singapore Expo pada Mac tahun lepas, dijatuhkan hukuman penjara dua tahun, empat bulan dan dua minggu oleh mahkamah Singapura pada Khamis.

Tertuduh Mengaku Bersalah

Tertuduh yang dikenali sebagai Muhammad Nabil Rashid, 34, yang juga warga Singapura pada 31 Januari lalu mengaku bersalah atas satu pertuduhan menyerang dan dua pertuduhan menggunakan kekerasan jenayah terhadap individu lain.
Yang tertuduh turut mengaku dirinya melakukan kesalahan itu kerana beranggapan bahawa pelakon tersebut mencabul saudara wanitanya.

Jalani Penilaian Psikiatri

Terdahulu, lelaki berkenaan direman di Institut Kesihatan Mental (IMH) bagi menjalani penilaian psikiatri.
Dia didakwa di Mahkamah Negeri pada 14 Mac 2023 kerana terbabit dalam 'kes menyebabkan kecederaan menggunakan senjata berbahaya'.
Kesalahan itu disiasat di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun, denda, sebatan, atau mana-mana kombinasi hukuman itu.
Pada 12 Mac 2023, pihak polis dimaklumkan mengenai serangan di 1 Expo Drive iaitu suspek didakwa menyerang seorang lelaki berusia 36 tahun dengan belantan.
Akibat kecederaan itu, Kamal terpaksa menjalani pembedahan di sebuah hospital di Singapura.
Kamal Adli dan isterinya, Uqasha Senrose berada di Singapura untuk acara Jualan Mega Hari Raya 2023 di Hall 5A Singapore Expo apabila insiden itu tercetus di penghujung acara.

BERITA TRENDING: "Tak Boleh Berhenti Senyum" - Kamal Adli, Uqasha Senrose Bakal Timang Baby Girl!

BERITA TRENDING: Trauma Kena Pukul, Kamal Adli Kurang Main Media Sosial - "Rasa Takut, Auto Hilang Mood..."
Sumber: BERNAMA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Hiburan

Dengan Sekali Lafaz, Sarah Suhairi Selamat Bergelar Isteri

gempak
26/07/2024
01:15 MYT
Penyanyi, Sarah Suhairi sah bergelar isteri kepada jejaka pilihan hatinya yang juga merupakan pensyarah, Aswad Anuar pada majlis pernikahan di Barern Hill, Hulu Langat pagi Jumaat.
Hiburan

Perceraian Jalan Terakhir, Harith Iskander & Bekas Isteri Sudah Cuba Pelbagai Cara Untuk Selamatkan Rumah Tangga - “Ketika Melafazkan Talak, Sudah Pastinya…”

gempak
25/07/2024
05:55 MYT
Pelawak dan pelakon Harith Iskander memberitahu dia dan bekas isterinya iaitu Dr Jezamine Lim sudah melakukan pelbagai cara untuk menyelamatkan rumah tangga mereka.
Hiburan

Harith Iskander Sah Cerai Talak Satu, Tetap Jalinkan Hubungan Baik Dengan Bekas Isteri - “Punca Dia, Biasalah Tiada Persefahaman…”

gempak
25/07/2024
04:44 MYT
Rumah tangga Harith Iskander dan Dr Jazemine Lim yang dibina selama 14 tahun berakhir dengan perceraian selepas pelawak itu melafazkan cerai talak satu.
Hiburan

Mira Filzah, Kamal Adli Bintangi Hikayat Bawang Merah Bawang Putih

gempak
24/07/2024
16:35 MYT
Pelakon jelita Mira Filzah antara bintang utama drama rantaian empat episod adaptasi daripada kisah dongeng Bawang Merah Bawang Putih.