,
Sukan

"Masa Musuh Terbesar Saya" - Dhabitah Sabri Percaya Tuhan Ada Perancangan Terbaik, Rindu Pelukan Suami & Keluarga

Amri Hassan
09/08/2024
23:55 MYT
"Masa musuh terbesar saya," demikian kata-kata penerjun berpengalaman negara, Dhabitah Sabri menerusi hantarannya di Instagram usai menamatkan episod Paris 2024 dengan menduduki tangga tercorot final tiga meter (m) papan anjal di Pusat Akuatik Olimpik Paris.

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Hadir Sebagai Wild Card, Dhabitah Muncul Penerjun Ke-12 Terbaik Dunia

Kata Dhabitah, dia bagaimanapun bersyukur dengan apa yang telah digapai sepanjang kembaranya di Olimpik Paris 2024.
"Saya bersyukur dengan apa yang telah saya capai sepanjang Sukan Olimpik ini. Dari tidak layak semasa Kejohanan Dunia di Doha hingga ke peringkat akhir di Sukan Olimpik 2024.
"Saya telah lakukan segalanya, memberikan semua tenaga dan kekuatan saya untuk memastikan saya bersedia, tetapi masa adalah musuh terbesar saya.
"Terdapat banyak lagi perkara yang patut saya syukuri," tulisnya.
Dhabitah turut berterima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan sokongan tidak berbelah bagi kepadanya demi memastikannya berada dalam keadaan terbaik untuk bertanding.
"Terima kasih atas segala sokongan. Saya sangat menghargai semua mesej dan dorongan. ISN (wira tanpa nama kita), MSN, MAS, KBS, rakan sepasukan, jurulatih, dan kawan-kawan.
"Kepada jurulatih @putra_arz, terima kasih atas segalanya. Kita telah lakukan apa yang mampu dengan masa yang terhad, kita ikuti setiap program latihan yang dirancang, jadi marilah kita bergembira dan terus maju.
"Kepada keluarga saya, saya sayang kamu semua, terima kasih kerana sentiasa ada melalui setiap kesukaran, setiap halangan, dan setiap kegembiraan. Kamu semua adalah dunia saya," ujarnya.

BERITA TRENDING: Dhabitah Sabri Pernah Cedera Di Kejohanan Akuatik Dunia, Jiggy Titip Pesanan Untuk Isteri - “Jaga Diri, Jangan Pressure & Sentiasa…”

BERITA TRENDING: “Dia Penyokong Nombor Satu Saya…” - Dhabitah Sabri

BERITA TRENDING: Berkawan Tak Sampai 2 Tahun, Jiggy Masin Sah Jadi Suami Dhabitah Sabri - “Kami Tak Ada Niat Pun Nak Sorok Cuma…”

Dhabitah juga memerlukan masa kepada dirinya sendiri dan percaya Tuhan punyai perancangan terbaik buatnya.
"Saya perlukan masa untuk 'sembuh', saya terlalu 'keras' terhadap diri sendiri, tidak menghargai diri sendiri, tidak memberi kredit kepada diri sendiri, dan tidak bersyukur menjadi diri sendiri.
"Saya selalu percaya bahawa Allah mempunyai perancangan yang lebih baik untuk saya. Alhamdulillah.
"Saya rasa saya layak diberi penghargaan atas usaha saya untuk bangkit semula. Adakalanya diving dan Olimpik bukan lagi impian saya.
"Jadi sekarang saya berbangga untuk mengatakan bahawa saya kuat untuk bangkit semula. Remember, when life gives you a hundred reasons to cry, show life a hundred reasons to smile.
"Sekarang saya tidak sabar untuk pulang, bersama keluarga saya, dan berada dalam pelukan suami saya," tambahnya.
Untuk rekod, Olimpik Paris 2024 merupakan penampilan ketiga Dhabitah selepas Rio 2016 dan Tokyo 2020.
Tahun ini, beliau dipilih untuk mengisi satu slot tambahan diberikan oleh Akuatik Dunia kepada Persekutuan Renang Malaysia (MAS) bagi beraksi di Paris pada lewat Jun.
Katanya beliau hampir mengucapkan selamat tinggal kepada sukan itu selepas gagal melayakkan diri ke Sukan Olimpik semasa acara kelayakan terakhir - Kejohanan Dunia 2024 di Doha, Qatar, Februari lalu.
Terdahulu, pemenang lima pingat Sukan Asia itu hanya mampu mencatatkan keseluruhan 244.80 mata untuk menduduki tempat ke-12 selepas lima terjunan di final, manakala penerjun China Chen Yiwen membawa pulang emas dengan 376.00 mata.

Saksikan aksi atlet Malaysia secara siaran langsung di Gempak.com. Ikuti perkembangan dan keputusan terkini Olimpik Paris 2024 di sini

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Sukan

Jojo Ghazali Dedah Patah Tangan 6 Minggu Sebelum Tumbangkan Josue Cruz

gempak
09/09/2024
13:22 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar mendedahkan dia patah tangan sebelum pertarungan dengan Josue Cruz dalam aksi ONE 168: Denver pada Sabtu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).
Sukan

Pestabola Merdeka: Malaysia Juara, Akhiri Badi 14 Tahun

gempak
08/09/2024
15:59 MYT
MALAYSIA muncul juara Pestabola Merdeka 2024 setelah mengejutkan pasukan di ranking ke-116 dunia, Lubnan 1-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi.
Sukan

Paralimpik Paris 2024: Datuk Latif Romly Bawa Pulang Pingat Perak

gempak
08/09/2024
00:02 MYT
Hasrat untuk melihat atlet olahraga para negara, Datuk Abdul Latif Romly untuk terus 'terbang tinggi' mempertahankan pingat emas dalam saingan lompat jauh T20 (kecacatan intelektual) di Sukan Paralimpik Paris 2024 tidak kesampaian apabila dia hanya memperoleh perak sebentar tadi.