,
Viral

Peguam Jenayah Popular Mahu Buka Semula Kes Amirul Nashriq, Penuntut UPNM Yang Belum Terbela

Gempak
29/07/2024
11:45 MYT
Kes melibatkan kematian bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Amirul Nashriq Othman yang meninggal dunia pada tahun 2018 lalu bakal dibuka semula.

Buka Semula Kes Amirul Nashriq

Difahamkan, peguam terkenal iaitu Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar akan berkunjung ke kediaman Allahyarham dalam masa terdekat dan membuat persediaan untuk membuka semula kes tersebut.
Menerusi perkongsian di aplikasi TikTok @rkantiktok, Ahmad Zaharil dipercayai dalam usaha untuk membawa kes itu ke muka pengadilan.
"Dalam sesi siaran langsung, ibu arwah Amirul Nashriq memberi pencerahan (tentang) apa yang berlaku kepada anaknya (sepanjang) belajar di UPNM.

"Setelah panjang lebar pencerahan diberikan, Ahmad Zaharil memaklumkan akan mengambil kes ini dan dibawa ke tengah," maklum pengendali akaun @rkantiktok pada Ahad.

Untuk info, hasil siasatan polis mendapati remaja berusia 19 tahun pada ketika itu meninggal dunia akibat lemas ketika mandi bersama-sama rakannya di Air Terjun Chamang, Bentong, Pahang pada 24 Mac 2018.
Bagaimanapun, pemergiannya menimbulkan 1,001 persoalan dalam kalangan keluarga dan rakan-rakan, ada juga yang mendakwa bahawa kematian Amirul Nashriq bukanlah disebabkan lemas tetapi kerana didera.

ARTIKEL BERKAITAN:Bebas Tuduhan Edar Dadah, Ismahalil Menangis, Sujud Syukur Dalam Mahkamah!

ARTIKEL BERKAITAN:“Allah Beri Nikmat Yang Besar Dalam Hidup Saya,” - Sebak Bapa Dapat Jadi Wali, Anak Syukur Ismahalil Dibebaskan

ARTIKEL BERKAITAN:Dapat No. 1 Dalam Kelas, Mak Curi Kotak Pensel Untuk ...

ARTIKEL BERKAITAN:Cikgu Fadli Salleh Harap Kes Zulfarhan Jadi Iktibar - “Jangan Lagi Nak Sorok Kes Semata-Mata Jaga Nama, Nyawa Lebih Penting!”

ARTIKEL BERKAITAN:Hampir 20 Hari Diseksa Beramai-Ramai, 6 Tertuduh Dihukum Ke Tali Gantung, Ini Kronologi Kes Zulfarhan…

Menurut laporan Berita Harian pada 29 Mei 2018, bapa Allahyarham, Othman Yusoff, 51, dilaporkan berkata, keluarganya membuat laporan polis kerana tidak berpuas hati dengan hasil siasatan polis serta laporan bedah siasat anaknya.
Jelasnya, laporan polis itu dibuat di Balai Polis Gopeng, pada 25 Mei 2018 selepas melihat kecederaan dialami Amirul Nashriq termasuk kesan lebam yang terdapat pada badan mangsa dua hari sebelum kejadian.
"Kami sekeluarga tidak berpuas hati kerana autopsi dilakukan tanpa kebenaran saya sebagai waris, dan hanya menandatangani surat kebenaran sejurus sampai di Hospital Bentong, Pahang.
"Laporan itu amat mencurigakan kerana kesan lebam yang terdapat pada dada anak saya dikatakan berpunca daripada terkena batu semasa lemas, sedangkan dua hari sebelum itu arwah sempat hantar gambar kepada kami menunjukkan kesan lebam akibat dipukul oleh tiga pelajar senior," katanya.
Untuk rekod, Ahmad Zaharil sebelum ini pernah mengendalikan pelbagai kes termasuk membantu menyelamatkan seorang wanita yang ditahan atas kesalahan mencuri bekas kotak pensel untuk dihadiahkan kepada anak lelaki berusia 10 tahun, daripada menerima hukuman yang berat.
Sumber: Majoriti
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Hiburan

Kes Tetak Elly Idzlianizar, Aweera Dedah Arwah Pelumba Cub Prix Adalah Sepupu - “Tergamak Kau Buat Macam Tu”

gempak
13/09/2024
02:36 MYT
Bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, yang meninggal dunia akibat ditetak sebenarnya merupakan sepupu kepada penyanyi, Aweera.
Berita

Rogol Anak Hingga Bersalin, Buruh Dipenjara 72 Tahun, 60 Sebatan

gempak
12/09/2024
21:55 MYT
Seorang buruh dihukum penjara 72 tahun dan 60 sebatan oleh Mahkamah Sesyen  setelah mengaku bersalah merogol anak kandungnya sehingga melahirkan anak, tahun lepas.
Berita

“Stop Grooming Children! Stop Pedofile Bang**t” - Peguam Dedah Kisah Ada Pakcik Mahu Nikah Anak Buah Sendiri

gempak
12/09/2024
16:00 MYT
Seorang peguam berkongsi pengalamannya bertemu dengan individu yang menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan anak saudaranya sendiri.
Hiburan

Pernah Berdepan 3 Pertuduhan Akibat Hantaran Di Laman Sosial, Pelawak Rizal Van Geyzel Kini Lebih Teliti Upload Video Jenaka

gempak
12/09/2024
11:55 MYT
Pelawak Rizal Van Geyzel mengambil iktibar selepas berdepan pertuduhan berkaitan hantaran video yang menyentuh sensitiviti kaum di Malaysia pada Julai 2022.