Penghibur terkenal Indonesia, Datuk Seri Rossa melahirkan rasa kagum dengan pencapaian Putri Ariani yang mendapat golden buzzer daripada juri American’s Got Talent (AGT), Simon Cowell.

BACA: Putri Ariani Lahirkan Hasrat Ingin Berduet Dengan Siti Nurhaliza, Ini Jawapan Penyanyi Nombor 1 Negara…

BACA: Putri Ariani Kata Macam Mimpi Dapat Golden Buzzer Di AGT, Dua Hari Video Ditonton 14 Juta Kali

BACA: Simon Cowell Pun Beri Golden Buzzer! Penyanyi Cacat Penglihatan, Putri Ariani Tarik Perhatian Heidi Klum & Dr Noor Hisham


Pemberian golden buzzer tersebut melayakkan gadis cacat penglihatan tersebut mara terus ke pusingan semi final program realiti yang sudah memasuki musim ke-18 itu.

“Saya kagum dengan Putri kerana bisa menyanyi dan memenangkan hati banyak orang, apa lagi mendapat golden buzzer daripada Simon Cowell yang terkenal sebagai juri yang sangat sulit memberikan kredit kepada peserta.

“Saya berharap Insya Allah Putri bisa mampu ke final selepas maju terus ke semifinal atas pemberian golden buzzer tersebut, cuma apa yang penting sekarang setelah penjurian semuanya bergantung kepada undian orang awam,” ujar Rossa sewaktu ditemui Gempak di Astro, Bukit Jalil.

A post shared by Rossa (@itsrossa910)


Tanpa berasa ingin mengambil kesempatan atau kredit di atas kejayaan Putri yang kini dikenali seluruh dunia, Rossa juga mendedahkan Putri merupakan peminatnya dan baru bertemu pada acara Indonesian Got Talent di Jakarta sebelum gadis tersebut mendendangkan lagu miliknya.

“Sebetulnya saya pertama kali kenal Putri di ASEAN Para Games 2022 dan sejak itu kami sering berhubung termasuk saling ikut di Instagram masing-masing.

“Saya juga sempat mengundang Putri menonton salah sebuah konsert saya di Jogjakarta dan terakhir baru bertemu di Indonesian’s Got Talent. Dia peminat saya dan hafal semua lagu saya jadi dia sempat mendendangkan lagu saya di acara itu,” kata Rossa.



Terdahulu pencapaian Putri Ariani atau nama sebenarnya Ariani Nisma Putri, 17, di American’s Got Talent menjadi viral selepas memenangi hati Simon Cowell usai mendendangkan lagu ciptaan sendiri berjudul Loneliness dan sebuah lagu tambahan yang diminta Cowell, Sorry Seems To Be The Hardest Word sebelum mendapat golden buzzer dan lolos pusingan tersebut.

Selain Putri, Indonesia juga diwakili seorang penyanyi popular, Cakra Khan dalam AGT yang berlangsung di Amerika Syarikat itu.