Berita

Rakyat Malaysia Cedera Terkena Kepingan Konkrit Jatuh Di Hong Kong

Gempak
09/07/2024
07:30 MYT
Lawatan kerja bertukar menjadi detik cemas bagi seorang lelaki Malaysia pada hari pertamanya di Tsim Sha Tsui, Hong Kong yang terkenal dengan kesibukan kota.

Ditimpa sekeping konkrit

Hanya beberapa jam selepas menjejakkan kaki di metropolis itu pada 4 Julai, Ng Shu Lin, 44, telah ditimpa sekeping konkrit yang jatuh dari Bangunan Yau Lai di Jalan Nathan, mengakibatkan kecederaan di kepalanya.

ARTIKEL TRENDING: Pelakon Didakwa Belasah Teman Wanita Dalam SUV

ARTIKEL TRENDING: Wanita Berjaya Selamatkan Anjing Kena 'Tinju', Namakan Kitster - "Buat Masa Sekarang Biarlah Ia Berehat"

​ARTIKEL TRENDING: “Top Up Beli Eye Mo Lebih Sis” - Sarah Yasmine Sindir Ruhainies Lagi

​ARTIKEL TRENDING: Ini Jumlah Derma Yang Disumbangkan Gigi & Bella Hadid Untuk Palestin

​ARTIKEL TRENDING: RM564,000 Terkumpul Untuk Tabung Bantuan Kanak-Kanak Palestin Selepas Ariana Grande Kongsi Link Derma Di IG Story

Shu Lin dalam perjalanan untuk menghadiri seminar Taat Ibu Bapa Sedunia ketika kejadian itu berlaku di kawasan yang sibuk dengan pejalan kaki dan bangunan tinggi.
Menurut rakannya, Yap Shy Cuan, 48, lelaki yang dalam lawatan kerja itu sedang berjalan di jalan yang sibuk ketika insiden berlaku.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

6 Pelajar Malaysia Cipta Rekod Menang Pingat Pertandingan Olimpiad Matematik Antarabangsa!

gempak
21/07/2024
04:55 MYT
Enam pelajar mencipta rekod apabila pertama kalinya kesemua peserta dari Malaysia memenangi pingat dalam Pertandingan Olimpiad Matematik Antarabangsa Dunia yang berlangsung di United Kingdom (UK).
Berita

Lelaki Cerita Detik Cemas Ditikam Ketika Cuba Dirompak Di Pusat Beli-Belah - "Nasib Baik Pisau Tak Kena Pada ..."

gempak
20/07/2024
08:55 MYT
Menurut laporan World Of Buzz, mangsa yang dikenali sebagai Wayne, berkata, penyerang pada mulanya berdiri di belakangnya ketika berada di tandas.
Berita

Dijanji Gaji RM15K Sebulan Di Taiwan, Lelaki Ini ‘Dilarikan’ Sindiket Pemerdagangan Manusia Ke Myanmar - “Masih Ada 7 Warga Malaysia…”

gempak
18/07/2024
02:55 MYT
Seorang lelaki mengimbau pengalaman dikurung dalam bilik hitam selama tiga hari tanpa makan dan minum selepas menjadi mangsa pemerdagangan manusia di Myawaddy, Myanmar lima bulan lalu.
Hiburan

"Sebagai Anak Saya Tentu Bangga" - Syarikat Bapa PU Riz Tersenarai 500 Syarikat Terbaik Malaysia

gempak
16/07/2024
18:27 MYT
Syarikat agensi pekerjaan AP Ukhwah Sdn Bhd melakar sejarah tersendiri apabila meraih Top 500 Customer Certification Trusty Brand Award pada Majlis Tindakan Pengguna Negara
Filem

Penuh Dengan Warna-Warni Budaya, Ini 5 Filem Yang Mengetengahkan Realiti Berbilang Kaum Di Malaysia!

gempak
16/07/2024
13:55 MYT
Malaysia merupakan negara yang mempunyai berbilang kaum. Didominasi oleh tiga kaum utama iaitu Melayu, Cina dan India, perkara ini memberi kesan besar dalam sektor perfileman tanah air.