,
Viral

Sam Lim Anggap Pinn Yang Lagend! Simpan Hasrat Nak Buat Kolaborasi Bersama

Ernalisa
16/08/2024
13:55 MYT
Pempengaruh dan pencipta kandungan Sam Lim menyimpan impian ingin melakukan kolobrasi bersama personaliti media sosial terkenal Pinn Yang jika hasratnya disambut baik lelaki berkenaan.
Anak muda yang petah berbahasa ibunda itu dilihat mengidolakan Pinn Yang disebabkan sikap pempengaruh itu gemar melakukan content membantu orang ramai.

Inspirasi

"Pinn Yang memberi saya inspirasi menerusi kandungan konten yang dilakukan. Dia adalah satu-satunya pencipta kandungan yang saya nampak akan menghasilkan video-videonya dengan focus secara konsisten selama lapan bulan tanpa henti.
''Ini bermaksud Pinn Yang telah menghasilkan kira-kira 250 konten dan pada saya itu sudah terlalu banyak. Bukan semua orang boleh lakukan.
“Jadi untuk saya itu sangat wow, it’s so lagend. Memang memberi inspirasi pada saya," katanya. Tambah Sam Lim lagi, bukan populariti yang dicari tetapi lebih kepada rasa puas dengan pemberian saguhati kepada orang ramai.
Selain itu, dia juga turut bercadang ingin melakukan konten di kawasan pendalaman agar semua lapisan dapat merasai pemberiannya itu.
"To create love, bukan barang mewah semata-mata tetapi anda kena beri secara ikhlas barulah kita boleh melahirkan rasa true love kepada semua orang.

ARTIKEL BERKAITAN: Tak Peduli Dilabel Scammer, Sam Lim: "I Can't Control People To Love & Like Me"

ARTIKEL BERKAITAN: Bayaran ‘Content Creator’ Cecah RM80,000, Liana Beep Beep Ada Nasihat Untuk Generasi Muda - “Kalau Anda Tak Ada Semua Kemahiran Itu…”

ARTIKEL BERKAITAN: Gara-Gara Mahu Naikkan 'Viewers', Youtuber Ditahan Selepas Muat Naik Video Masak & Makan Kari Burung Merak

ARTIKEL BERKAITAN:Gara-Gara Mahu Naikkan 'Viewers', Youtuber Ditahan Selepas Muat Naik Video Masak & Makan Kari Burung Merak

"Sebagai contoh, kalau gaji saya RM3,000, mungkin saya boleh tolong dengan cara borong nasi lemak untuk beri pada orang ramai. Jadi anda pun boleh kongsi kegembiraan dengan penjual-penjual juga. Ikut kemampuan masing-masing.
"Jadi bagi saya apa yang lebih penting ialah anda memberi secara ikhlas hati. Orang akan dapat asa kalau betul pemberian anda itu ikhlas," ujarnya.
Untuk info, Sam Lim yang kini mempunyai 2.3 juta pengikut yang sinonim dengan konten memberi telefon bimbit berjenama kepada orang ramai secara rawak.
Video Sam Lim yang berkonsepkan ‘Janji Kotak Tak Kosong’ juga pernah mendapat 23 juta tontotan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.