Pelakon Datin Sofia Jane memaklumkan dia sangat seronok dapat menjayakan nakshah yang diarahkan oleh sahabat lamanya, Megat Shahrizal berjudul Mencari Ramlee.

Memegang watak sebagai Zaiton, Sofia memberitahu penonton akan nampak perbezaan dan persamaan empat karekter dalam filem itu berkait rapat dengan karya legenda Allahyarham Tan Sri P Ramlee.

“Saya menjayakan watak Zaiton dalam filem Mencari Ramlee dan dalam filem ini kita dapat lihat empat watak utama bertemu iaitu watak yang dipegang oleh Mimi Lana, Tony Eusoff, Megat Shahrizal dan saya.

“Apabila mereka bertemu, mereka akan dapat lihat perbezaan dan persamaan empat watak ini yang mana berkait rapat dengan karya-karya P Ramlee. Apabila watak saya dan Tony bertemu kita juga akan tengok cuitan cinta.

“Kalau kita cakap pasal cinta dalam filem selalunya dibawakan oleh orang muda tapi dalam ini kita dapat lihat bagaimana orang yang matang pula bercinta,” katanya kepada Gempak.

Menyukai Watak Selepas Baca Skrip

Selain seronok bekerja dengan rakannya, Sofia turut berkata dia menyukai watak tersebut sebaik sahaja membaca skrip.

“Megat tulis filem ini sudah lama, dan ini adalah filem sulungnya dan bila saya dapat skrip, saya akui saya suka kerana perwatakan yang dibawakan.

“Saya cakap ya juga kerana Megat adalah seorang kawan baik dan saya suka dapat bekerja dengan bukan hanya dengan teman tapi mereka yang suka melakukan perbezaan,” katanya.

Mencari Ramlee sudah pun siap dirakamkan, dan kini dalam proses pasca produksi. Ia direncanakan akan ditayangkan di pawagam tempatan pada penghujung tahun ini.

BERITA TRENDING: Netizen Gelar Sofia Jane ‘Vampire’, Ini Respon Tuan Badan! - "Saya Rasa Ia Datang Dari ..."

BERITA TRENDING: #PE3: “Jadi Sniper Pun Smart!”- Girl Crush! Ramai Ingat Sofia Jane Rupanya Farali Khan! Lakonan Jadi Inspektor Julie Memang ‘Bad Ass’