Memegang watak sebagai Dian, wanita kampung yang lurus bendul, pelakon Emma Maembong mengakui dia berdepan dengan cabaran dari segi lontaran dialog.

Lontaran Dialog Penuh Emosi

Menurut Emma, dia perlu memastikan dapat melontarkan dialog dengan emosi sama seperti dalam novel penulis terkenal Siti Rosmizah.

“Cabaran, every single shot kena lontarkan dengan betul-betul dan maksudkannya. Untuk naskhah Kak Siti, kena ingat dan ikut sebutir-sebutir. Kena keluarkan betul-betul, macam novel.

BERITA TRENDING: Drama Karya Terbaik Siti Rosmizah, Takdir Itu Milik Aku Disambung Lagi 13 Episod!

“Kena ingat setiap dialog dan kena lontarkan dengan emosi,” kata Emma.

Gandingan Dengan Shahiezy Sam

Dalam pada itu, Emma melahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk bergandingan dengan Shahiezy Sam akhirnya tercapai memandangkan dia menganggap aktor itu sebagai idolanya.

“Ini kali pertama digandingkan dengan Sam, dia idola saya dari dulu. Saya membesar dengan tengok drama dan filem, looking forward dan akhirnya dapat.

“Saya betul-betul nak memberi. Kerja dengan Sam sangat senang dan saya bersyukur,” ujarnya lagi.

Sinopsis

Dian yang masih ragu-ragu sama ada dia patut menerima Zarif kembali atau pun tidak. Dian masih takut jika Zarif akan berubah seperti dahulu yang dahulunya membuatkan hiduonya merana. Azura pula yang masih dengki dan mahukan hidup Zarif dan Dian tidak bahagia.

Minggu akhir adalah minggu penentuan adakah akhirnya Dian akan bersatu kembali dengan Zarif setelah Zarif bertungkus lumus minta peluang kedua kepadanya dan adakah Azura akan terus menjadi penghalang kepada kebahagiaan Dian & Zarif?