Penyanyi popular Indonesia, Melly Goeslaw mengundang perhatian apabila berkongsi muzik video Moga Bunda Disayang yang memaparkan imej dia tidak mengenakan hijab menerusi akaun Instagramnya.

Dalam muzik video tersebut, Melly memakai persalinan putih dan tidak memakai tudung.

Walaubagaimanapun, penyanyi yang juga komposer berbakat ini menjelaskan bahawa muzik video itu sebenarnya dirakam ketika dia masih belum memakai tudung dahulu.

"Video ini tentunya dibuat saat saya belum berhijab, dan sekarang dikongsi pasti banyak yang komplen. Tidak mengapa manusia memang gudangnya komplen kok, sedangkan Allah maha mempertimbangkan," tulisnya sebagai kapsyen.

Sementara itu, Melly juga menerima dengan terbuka jika ada pihak yang mahu berhenti mengikutinya di Instagram kerana tindakannya itu.

"Video ini saya kongsi untuk pembelajaran kita bersama, yang tidak sepakat dengan saya, waktu dan tempat untuk unfollow saya, dipersilakan," tulisnya lagi.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut Melly faham dengan situasi sebenar dan kebanyakannya menghargai nilai mesej yang terkandung dalam muzik video berkenaan.

Teman teman ini dia Salsa waktu masih kecil qodarullah dia menjadi teman di video klip sy, dan qodarullah juga berita Salsa sakit akhirnya sampai juga ke saya, semua pertemuan sdh diatur Allah, dan pasti ada maksud Allah di kemudian hari yang kita tdk pernah tau. Dan skrg sy paham maksud dari Allah mempertemukan kami waktu itu. Video ini tentunya dibuat saat sy blm berhijab , dan skrg diposting pasti banyak yang komplen, gak apa2 manusia memang gudangnya komplen kok, sedangkan Allah maha mempertimbangkan . Belajarlah dari Salsa yang meski tidak bisa melihat , tp sesungguhnya dia bisa lebih melihat dan merasakan lebih dari manusia yang diberikan indera penglihatan cukup baik. Video ini sy posting untuk pembelajaran kita bersama , yang tidak sepakat dengan sy, waktu dan tempat untuk unfollow sy persilahkan ?? Cc @antohhoed

A post shared by Melly Goeslaw (@melly_goeslaw) on


Sekadar info, bintang berusia 46 tahun ini mula menjejak kaki di industri hiburan Indonesia pada sekitar tahun 1988 dan berjaya mengekalkan namanya sehingga kini.