,
Berita

Bunuh Orang Demi Keseronokan, Lelaki Jadikan Mangsa Daging Burger Sebelum Jual

Gempak
19/08/2024
21:55 MYT
Seorang pembunuh bersiri di Baltimore, Joe Metheny, yang aktif sekitar tahun 1990-an, didapati bersalah membunuh dua wanita dan mengaku telah membunuh lebih ramai mangsa.

Mangsa Bunuh Dijadikan Burger

Metheny, yang meninggal dunia dalam penjara pada tahun 2017, mengaku mencampurkan daging mangsanya ke dalam burger yang dijual kepada orang ramai.
Kisah Metheny yang mengerikan ini terbongkar selepas dia ditangkap.
Selepas penahanannya, pembunuh itu mengaku sebagai "orang yang sangat sakit" yang mendapat keseronokan dan keseronokan daripada hidupnya sebagai pembunuh bersiri.

BERITA TRENDING: Buat Penyiaran Haram, Restoran Nasi Kandar Bayar Pampasan RM221,000 Kepada Astro

​BERITA TRENDING: Akibat Kahwin Lain, Wanita Nekad Robohkan Rumah Bekas Kekasih

​BERITA TRENDING: Mahu Dapatkan Rawatan Di Hospital, Kanak-Kanak Ditandu Sejauh 1 Kilometer

​BERITA TRENDING: Kematian Nuraina Humaira, Remaja Lelaki 17 Tahun Ditahan Polis

Pembunuh itu mendakwa jenayah ngerinya berpunca daripada trauma, didorong oleh kemarahan terhadap teman wanitanya yang melarikan diri daripadanya.
Metheny dibesarkan dalam keluarga yang susah, dengan bapanya seorang peminum arak tegar dan ibunya yang bekerja keras untuk menyara keluarga.
Selepas menyertai tentera pada usia 19 tahun, Metheny mula hilang arah dan akhirnya terjebak dengan dadah, yang dipercayai menjadi punca kepada tingkah laku kejamnya. Pengakuan Metheny mengejutkan ramai, dan kisahnya kekal sebagai salah satu kisah paling menyeramkan dalam sejarah jenayah di Amerika Syarikat.

"Saya rasa perkara paling teruk yang pernah berlaku kepadanya adalah dadah...

Ibu kepada Metheny menceritakan bagaimana mereka terputus hubungan selepas dia menyertai tentera pada usia 19 tahun pada 1973.
"Dia terus hanyut semakin jauh. Saya rasa perkara paling teruk yang pernah berlaku kepadanya adalah dadah. Ia adalah kisah yang menyedihkan," kata ibu Metheny dalam temubual sebelum ini.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.