,
Laman Utama

"Kalau Pelakon Sendu & Berlagak, Penerbit Pun Berhak Ada Pilihan Sendiri" - Jaja Ishak

Amri Hassan
22/04/2022
05:45 MYT
Penerbit drama Jaja Ishak tidak menafikan kecenderungan sesetengah sutradara untuk memilih senarai pelakon kegemaran untuk membintangi sesebuah naskhah.
Jelas Jaja, pelakon yang berdisiplin dan punyai rekod bersih di set penggambaran pastinya punyai peluang lebih cerah untuk mendapat tawaran berlakon pada masa akan datang.
"Sudah tentulah setiap penerbit ada pelakon kegemaran mereka. Kalau ada pelakon 'sendu' (bermasalah) dan berlagak pastilah setiap penerbit ada pelakon kegemaran mereka.
"Sejujurnya saya ada pelakon kegemaran saya sendiri. Perkara ini berlaku disebabkan masalah dan sikap sesetengah pelakon itu," katanya.
Baru-baru ini, timbul rungutan dalam kalangan artis yang mendakwa adanya penerbit yang punyai sikap pilih kasih terhadap pelakon tertentu hingga menyukarkan mereka untuk mencari peluang berlakon.
Dalam perkembangan sama, Jaja mengulas mengenai senario semasa syarikat produksi yang kerap membuat ujibakat walhal barisan pelakon di Malaysia ada terpinggir daripada tawaran.
"Bukan pelakon tak cukup tetapi apabila sesi penggambaran berjalan serentak sekarang ini, jadi ramai pelakon tidak dapat memberikan komitmen untuk tawaran lain.
"Saya ambil contoh mudah di mana permintaan lebih banyak daripada pengeluaran. Jadi, apabila adanya sesi uji bakat ini kita dapat mencari pelapis baru sebab sampai bila nak harapkan hero atau heroin yang ada sekarang kerana perubahan itu akan sentiasa berlaku.
"Pada saya uji bakat yang dijalankan syarikat produksi adalah satu inisiatif yang baik dan perlu dilakukan," tambahnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Tom Holand Sah Kembali Jadi Spider-Man: “Saya Tidak Sabar”

gempak
24/10/2024
03:45 MYT
Tom Holand akhirnya mengesahkan akan kembali bermain dalam saga ke empat Marvel yang cukup ikonik dengan dirinya, Spider-Man.
Hiburan

Netizen Sebak Lihat Keadaan Terkini Roslan Saleh Yang Semakin Uzur, Doakan Cepat Sembuh

gempak
23/10/2024
20:55 MYT
Pelakon veteran, Roslan Saleh atau lebih dikenali dengan panggilan Pak Lan kini dilaporkan semakin uzur.
Hiburan

"Saya Sendiri Rasai Pengalaman" - Ella Puji Rawatan Hormon Skyhill Clinic, Tak Mustahil Diiktiraf Malaysia Book Of Records!

gempak
23/10/2024
18:30 MYT
Penyanyi Ella berkongsi pengalamannya menjaga dan melakukan rawatan hormon di Skyhill Clinic sejak beberapa tahun lalu.
Viral

Dibayar RM60, Dibelasah Jika Tolak Melacur! Imigresen Selamatkan 7 Wanita Dari 'Kapten' Bangladesh

gempak
23/10/2024
15:25 MYT
Imigresen menyelamatkan tujuh wanita warga Vietnam yang disyaki dipukul jika enggan melacur, dalam serbuan di sebuah premis kedai dua tingkat di Klang, Isnin lalu.
Viral

Influencer Buka Cerita Peluk Islam - "Bila Tengok Kawan Solat, Ambil Wuduk, Saya Lebih Tertarik"

gempak
23/10/2024
14:02 MYT
"Saya tak pernah menyangka akan memeluk Islam lebih-lebih lagi dalam usia muda tapi bersyukur kerana Allah SWT buka hati untuk terima hidayahNya."
BorakSeeni