,
Hiburan

Laudya Cynthia Bella Didakwa Jadi Isteri Ketiga Ustaz Terkenal Indonesia?

Maliah Surip
28/07/2024
07:30 MYT
Nama pelakon cantik Laudya Cynthia Bella sedang menjadi bualan hangat peminat di Indonesia selepas didakwa telah mengakhiri zaman janda dengan seorang ustaz.
Janda Engku Emran itu malah didakwa menjadi isteri ketiga kepada Ustaz Muhammad Nuzul Dzikri seperti dilaporkan banyak portal gosip di Indonesia termasuk salah satunya dari akaun Instagram @lambe_turah.
Dalam akaun gosip tersebut membawa berita Laudya Cynthia Bella dikhabarkan menikah dengan Ustaz Muhammad Nuzul Dzikri yang juga seorang penceramah bebas pada pagi 28 Julai 2024.
Malah ada dalam kalangan pengguna media sosial yang mengaku sebagai keluarga ustaz tersebut mengesahkan mereka telah berkahwin.
“Hari ini tersiar khabar bahawa LCB menikah dengan salah satu ustaz bermanhaj Salaf yakni Ustaz Nuzul Dzikri hafidzahullah," bunyi keterangan dalam Facebook Sulhidayah Syam.
Dan sewaktu ditanya mengenai kebenarannya, pemilik akaun tersebut menjawab: “InsyaAllah sahih.”
Namun ramai yang sangsi dengan khabar tersebut memandangkan Bella dan Ustaz Nuzul belum memberi kenyataan rasmi menafikan atau mengesahkan berita perkahwinan mereka.
Bintang Buya Hamka tersebut pernah berkahwin dengan duda Erra Fazira pada 2017 dan bercerai pada 2020.
Sementara Ustaz Nuzul sudah berpoligami dengan isteri keduanya merupakan seorang pereka busana bernama Norma Hauri.

BERITA TRENDING: “Saya Ingin Berjaya Dunia Akhirat”- Lepas Gosip Kahwin Lelaki Dubai, Laudya Cynthia Bella Mahu Bersara?

BERITA TRENDING: Video Nikah Tular, Laudya Cynthia Bella Nafi Kahwin Dengan Putera Dubai - “Semoga Kita Terhindar Dari Fitnah”

BERITA TRENDING: Laudya Cynthia Bella ‘Puasa’ Main Instagram

BERITA TRENDING: “Betul Berkesan Taktik Dia”- Pernah Bawa Laudya Cynthia Bella & Noor Nabila Naik Belon Panas, Netizen Nak Tiru Cara Engku Emran

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.