Sudah masuk pertengahan minggu. Sebelum Rabu berlabuh, apa kata kita semak kembali lima artikel terhangat hari ini:

#1. Kecoh di laman Twitter baru-baru ini apabila usahawan fesyen popular, Vivy Yusof mengulas mengenai kesan kedatangan British ke Tanah Melayu suatu ketika dahulu.

BACA: Anggap British Bantu Bangunkan Negara Ketika Menjajah Tanah Melayu? Vivy Yusof Dikritik Netizen

#2. Menjawab semula kenyataan Iqbal, Vida menegaskan, keadaan set yang agak sibuk menyebabkan dia tidak perasaan tentang gambar yang telah disediakan oleh kru yang menjaga props.

BACA: “Ikut Dialah Kalau Rasa Lagu Ini Tentang Dia” - Vida Balas Balik Kenyataan Iqbal Yang Anggap Ku Ikhlaskan Tentang Dirinya

#3. Pelakon veteran Wan Maimunah berkata, isu bayaran sering dihadapi golongan pelakon veteran termasuk dirinya apabila bayaran yang dibuat tidak setimpal dengan bakat dan pengalaman yang ada, hingga menyebabkan mereka tawar hati untuk menerima tawaran berlakon.

BACA: Air Mata Wan Maimunah Tumpah Lagi! Berlakon Penat-Penat Tapi Tak Dibayar?

#4. Aina bagaimanapun pernah menerima tawaran untuk berlakon. Namun, penyanyi lagu Sepi itu berkata, bidang lakonan bukanlah cabang karier yang ingin dia teruskan buat masa ini.

BACA: Pernah Berlakon Sekali Sepanjang Bergelar Artis, Aina Abdul Tak Nak Berlakon Lagi - “Sebab…”

#5. Kerajaan tidak bercadang mengharamkan perkahwinan bawah umur, namun komited mengekang perkara berkenaan, kata Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun.

BACA: "Kerajaan Tak Cadang Haramkan Kahwin Bawah Umur" - Rina Harun