,
Hiburan

Sorakan & ‘Standing Ovation’ Tanda Sokongan Untuk Hafiz Suip, Ajai Sempat Titipkan Pesanan - “Jangan Tinggalkan Industri Seni Sebab…”

Asyikin Mayudin
03/08/2024
15:46 MYT
Kemunculan penyanyi Hafiz Suip di pentas Konsert ByAjai & Mega Friends di Megastar Arena, Kuala Lumpur pada malam Sabtu mendapat sorakkan dan tepukkan gemuruh daripada penonton.
Malah ada penonton yang turut memberikan ‘standing ovation’ kepada penyanyi kelahiran Kuching, Sarawak itu seakan memberi semangat kepadanya yang sebelum ini pernah menyatakan tidak lagi relevan dalam industri.

Sokongan

Namun sokongan dan tepukan gemuruh malam tadi menunjukkan Hafiz masih lagi disayangi peminat.
Mungkin sudah lama tidak muncul di khalayak ramai, menyebabkan Hafiz yang tampil dengan sut rona hitam disulami labuci merah tidak dapat menyembunyikan perasaan gementar sehingga tersalah masuk sewaktu menyanyikan lagu pertamanya Ku Akui.
“Saya agak gementar hari ini. Saya buat demi abang Ajai dan peminat yang datang hari ini,” katanya.
Sementara itu, Hafiz juga memberitahu dia berada dalam keadaan baik sewaktu ditanya Ajai ke mana dia menghilang.

ARTIKEL BERKAITAN: Ajai Minta Doakan Yang Terbaik Buat Hafiz Suip – “Saya Rasa Dia Takkan Hilang Dalam Industri, Rugi…”

ARTIKEL BERKAITAN: Hafiz Suip ‘Tayang Badan’, Beri Amaran Kepada Netizen Yang Tuduh Bukan-Bukan - “Izinkan Aku Sepak Muka Korang…”

ARTIKEL BERKAITAN: Ajai Kongsi Kemunculan Terbaharu Hafiz Suip, Peminat Pula Luah Rasa Rindu – “My Brother Is Back, We Love You”

ARTIKEL BERKAITAN: Pelbagai Spekulasi Timbul, Hafiz Suip Kongsi Foto Sahabat Sejati - “Diorang Tak Ada Assume Atau Tuduh Aku Bukan-Bukan Sebab…”

ARTIKEL BERKAITAN: Dakwa Dirinya Dah Tak Releven, Netizen Bimbang Lihat Keadaan Hafiz Suip Di TikTok

“Sebenarnya saya ada saja. Cuma sekarang saya lebih suka mengenali diri,” katanya lagi.

Sebelum tampil menyanyikan lagu Tak Mungkin Kerna Sayang nyanyian Datin Alyah, Ajai sempat menitipkan beberapa pesanan kepada Hafiz supaya jangan tinggalkan industri seni.
“Ramai yang sayangkan anda. Hafiz seorang yang kuat. Ingat pesan saya jangan tinggalkan industri seni dan jangan terlalu sayangkan manusia,” pesan Ajai.
Dalam masa sama, Ajai turut memuji suara Hafiz yang disifatkan cukup luar bisa.
“Dia bila buka mulut saja, nota pertama sudah beri penghayatan yang tepat.
“Selama Hafiz menjalani proses rakaman dengan saya, dia ada beberapa lagu hits seperti Matahari dan Noktah Cinta,” katanya.
Terdahulu Ajai seolah-olah memberi gambaran Hafiz sedang melalui situasi yang sukar.
Ajai atau nama sebenanrya Mohamad Faizal Maas, 49, bagaimanapun hanya menitipkan pesanan kepada Hafiz untuk terus kuat dan yakin penyanyi itu mampu berdepan situasi berkenaan.
Selain Hafiz, konsert berkenaan turut menampilkan penyanyi hebal lain seperti Dayang Nurfaizah, Hazama, Aina Abdul dan Aufahanie.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 10 Peserta Ke Pentas Akhir, Langkah 2 Peserta Terhenti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Separuh Akhir

gempak
08/09/2024
20:55 MYT
Peserta Farhan Mustapha unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu Separuh Akhir Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
Hiburan

Isu Gaduh Atas Jalan Raya, Hafiz Suip Diperintah Jalani Bon Berkelakuan Baik

gempak
08/09/2024
10:48 MYT
Mahkamah Majistret Kuching pada Khamis memerintahkan Hafiz Suip dan dua lelaki lain untuk menjalani bon menjaga keamanan akibat bergaduh di tempat awam, minggu lalu.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 12 Peserta Melangkah Ke Separuh Akhir, Dua Tugasan Menanti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Keenam Semua Peserta

gempak
01/09/2024
20:55 MYT
Peserta Shazreen Shaharum unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keenam Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
Viral

Tular Video Hafiz Suip Bertengkar Di Jalan Raya Dengan Driver Lain, Muka Kena Sembur ‘Pepper Spray’

gempak
30/08/2024
12:18 MYT
Tular sebuah rakaman video yang memaparkan penyanyi Hafiz Suip bergaduh dengan seoranng pengguna jalan raya lain, baru-baru ini.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Syaffiq Sahli Raih Markah Tertinggi, Mofanora Tersingkir.. Jom Semak Markah Penuh Minggu Keempat Semua Peserta

gempak
18/08/2024
21:55 MYT
Peserta Syaffiq Sahli unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keempat Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.