,
Sukan

Sukma Sarawak 2024: Nazar Umum Masuk Islam Tertunai, Fu Ceen Berjaya Tuai Emas! Pilih Nama Fathurrahman

Gempak
23/08/2024
05:25 MYT
Satu kenangan manis untuk atlet taekwando Terengganu, Fu Ceen Put Thai , apabila berjaya meraih emas pada penampilan sulung di SUKMA dalam acara kyorugi kategori lelaki bawah 63kg.

Kenangan manis

Untuk rekod Fu Ceen berjaya menewaskan Muhammad Rafieqqie Danish Md Roshidi (Perlis) dengan 13-2.
Apa yang menarik ialah satu video yang dirakam pemilik akaun Tik Tok bernama timothyzxhra sudah mencecah kepada 1.5 juta jumlah tontonan dan 162.1 ribu tanda suka memaparkan situasi di mana Fu Ceen mengibarkan bendera Terengganu selepas raih emas.

ARTIKEL BERKAITAN:Sukma Sarawak 2024: Bakal Duduki SPM Hujung Tahun, Atlet Perak Ini Tetap Cemerlang Dalam Sukan – “Saya Harap Dapat Keputusan Straight A”

ARTIKEL BERKAITAN:Formasi Dron, Pancaran Laser Warnai Perasmian Gilang-Gemilang Sukma 2024

ARTIKEL BERKAITAN:Sukma Platform Terbaik Lahirkan Atlet Elit Ke Olimpik, Hannah Yeoh: “Mungkin Ada Yang Akan Ke Brisbane 2032”

ARTIKEL BERKAITAN:Ditendang Pihak Lawan, Atlet Silat Sukma Terengganu Meninggal Dunia

ARTIKEL BERKAITAN:Pecahkan Rekod Larian 100 Meter, Anak Rita Rudaini Dipuji Cemerlang - "Hebat! Main Bola Pandai, Belajar Pun Bijak"

Menurut Fu Ceen yang kini memilih nama Islamnya, Fathurrahman juga kini berada dalam program atlet pelapis kebangsaan yang baru disertai olehnya pada tahun ini memaklumkan bahawa pengumuman tentang beliau telah memeluk agama Islam telah dilaksanakan olehnya kepada ahli keluarga usai menang pingat emas di bumi Sarawak.

"Saya telah mula memeluk Islam pada Disember tahun lepas.

"Kini saya sedang meluangkan masa bersama-sama dengan ibu saya kerana saya memang selalu meluangkan masa dengannya," katanya.
@timothyzxhra Welcome to the fam, brother ?✨ #SUKMA #sukma2024 #taekwondo #taekwondowtf #worldtaekwondo #terengganu #athlete ♬ الصوت الأصلي - الصَمِت"?
Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Cheah Liek Hou Rancang Guna Insentif RM1 Juta Bantu Bekas Atlet Kurang Bernasib Baik - "Tiga Tahun Lepas Saya Sudah ..."

gempak
12/09/2024
09:50 MYT
Atlet berusia 36 tahun berkata selain mahu membantu mereka yang memerlukan beliau juga akan menyumbang sebahagian daripada hadiah kemenangan itu untuk membantu bekas atlet yang kurang bernasib baik.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.
Hiburan

“Saya Bukan Ustaz” - Sabri Yunus Hanya Jawab Pertanyaan Agama Dari Isteri Sahaja, Enggan Ambil Risiko

gempak
10/09/2024
12:55 MYT
Pelakon dan sutradara terkenal Sabri Yunus menegaskan dirinya bukan individu yang tepat untuk menjawab persoalan orang ramai berkaitan hal agama.
Hiburan

Angeline Tan Belum Dapat ‘Offer’ Berlakon Sejak Peluk Islam, Anggap Tiada Watak Yang Sesuai Dengan Imej - “Selama Saya Berada Dalam Industri, Tak Pernah Meminta…”

gempak
09/09/2024
09:25 MYT
Pelakon, Angeline Tan mendedahkan sehingga kini dia masih belum menerima sebarang tawaran berlakon selepas memeluk islam pada September lalu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).