Bosan di rumah, tak tahu nak tengok drama apa? Apa kata anda tonton drama pendek Bunga's Secret Garden yang sudah mula ditayangkan secara digital sejak 5 Januari lalu.

Mudahnya anda boleh layan episod pertama Bunga's Secret Garden di Facebook, Instagram atau laman web rasmi Gempak! Semuanya di hujung jari anda.

Kisah cinta tiga segi antara Bunga, Sam dan Adam menjadi semakin rumit apabila Bunga perlu memilih salah seorang daripada dua jejaka yang meminati dan berani meluahkan isi hati mereka.

Memang romantik dan comel kisah cinta mereka ni!

Jadi, Gempak kongsikan juga kenapa anda perlu menonton drama pendek Bunga's Secret Garden ini.

1. Pelakon muda yang cantik dan kacak-kacak

Bunga's Secret Garden dilakonkan oleh pendatang baharu industri hiburan, Rita Nadira (Bunga), Haziq Macquistan (Adam) dan Muhsin Nadzli (Sam).

Bagi yang tidak tahu, Rita merupakan seorang peragawati yang kini menceburkan diri dalam dunia lakonan, manakala Haziq adalah anak kepada pelakon popular Jasmin Hamid. Muhsin pula peragawan dan adik kepada pemain bola sepak JDT, Haziq Nadzli.

BACA: Elok-Elok & Cantiknya! Kenali Pelakon Utama Drama Bunga's Secret Garden

Ketiga-tiganya memiliki wajah yang menawan dan semestinya mampu membuatkan anda terus melekat untuk menyaksikan kesudahan kisah cinta mereka bertiga.

2. Jalan cerita best

Kalau peminat drama romantik Korea, anda pasti menggemari drama pendek Bunga's Secret Garden. Jalan ceritanya mirip drama Korea namun punyai estetika Melayu sendiri.

Menarik juga untuk ditonton oleh seisi keluarga dan drama pendek ini juga tidak memeningkan kepala anda. Plot ceritanya ringkas dan mudah difahami.

Malah, sinematografinya juga cantik. Tak nampak macam di Malaysia.

3. Banyak kongsi tips

Dalam drama ini, Bunga memegang peranan sebagai pemilik nurseri yang turut menjual produk penjagaan rambut di tempat yang sama. Nak tahu apa kaitannya, anda kenalah tonton sendiri.

Memandangkan Bunga menjual produk penjagaan rambut, Bunga juga kerap berkongsi tip dan petua penggunaan produk yang berasaskan alam semula jadi.

Bunga's Secret Garden mengisahkan tentang Bunga, pemilik kedai bunga ‘hipster’ yang sedang mencari cinta sejatinya melalui dua jejaka bernama Sam dan Adam.

Kedua-duanya nampak sempurna, tetapi mana satu yang paling tulen cintanya? Untuk dapatkan jawapan itu, Bunga merancang untuk uji mereka berdua.

Bunga's Secret Garden disiarkan di Facebook, IGTV dan laman rasmi Gempak pada 5 Januari lalu dan episod kedua pada 12 Januari pukul 5 petang.

Drama pendek itu juga turut ditayangkan di Astro Ria pada 12 dan 19 Januari pukul 6.45 petang dan ulangan pukul 11.45 malam.

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)