Perkongsian seorang pengguna Twitter yang menggunakan akaun Twitter @HannaShuaib_ tentang jodoh bersama cinta pertamanya. Memang indah bila dapat bersama dengan cinta pertama melayari bahtera perkahwinan.

Mengahwini cinta pertama saya, my ex. Dia adalah teman lelaki pertama saya (2009) and we broke up (2011). Kami bertemu kembali (2015), dan kembali mengenal hati budi masing-masing. Anddd hereeee we are! My husband, Alhamdulillah.

Dont worry, all of us pakai mask dalam masjid. Buka kejap je untuk ambil gambar.



Kisah secara ringkasnya. Dulu kami puppy love je tapi setahun lebih juga. We broke up sebab family. Yela masa tu sekolah lagi kan. Mesti la parents tak bagi cintan cintun. Then we broke up.

Hanna pun pindah sekolah and kami lost contact. Nak jadikan cerita 2015 tu kawan-kawan ajak lepak sekali dengan dia. From there la kami kenal balik. Get to know each other again.



Lepas bersama kembali, semua relationship ada problem tapi Alhamdulillah dari awal kenal dia sampai sekarang, takda masalah orang ketiga. Harap harap sampai bila-bila. Aminnnn.

Kredit Gambar: Twitter @HannaShuaib_

Kisah ini dikongsi oleh pengguna Twitter yang menggunakan akaun Twitter @HannaShuaib_ dan mendapat lebih 9,000 Retweet dan lebih 27,000 Likes. Beberapa ejaan, perkataan dan ayat mungkin diubah suai untuk memudahkan pembaca.

Pandangan dan pendapat penulis adalah hasil karya asli penulis dan tidak mewakili serta tidak mencerminkan pandangan dan pendapat dari Gempak. Gempak tidak bertanggungjawab atas sebarang kesilapan atau kesalahan kandungan artikel ini.

Kepada anda yang berminat untuk menyertai peraduan GempakSpot X Althea, hantarkan karya anda sekarang sebelum tarikh tutup peraduan pada 25 Oktober 2020 ke GempakSpot