Pelakon Nazim Othman mendedahkan pereka fesyen terkenal, Rizman Nordin menyuarakan hasratnya untuk mendirikan rumah tangga pada tahun 2018.

Menurut Nazim, pada ketika itu, Rizman masih solo serta tidak mempunyai calon isteri.

"Saya ingat lagi tahun lepas (2018), Rizman bagitau saya dia dah ready nak kahwin (2019) walaupun masa tu calon isteri pun dia belum ada.

"Tapi dia dah siap bayangkan bakal isterinya nanti macam mana dari segi rupa paras, seorang yang berhati baik dan yang paling penting wanita itu akan menerima dia seperti mana dia menerima wanita itu seadanya.

"Sesungguhnya Allah tu maha pengasih lagi maha penyayang, tingginya kasih Allah pada hambanya yang ikhlas berdoa, tak terjangkau dek akal manusia. Akhirnya, Rizman & baby ditemukan," tulisnya.

Tambah pelakon yang bakal muncul dalam drama Suri Katrina, dia sebak sewaktu menghadiri majlis perkahwinan Rizman dan isterinya, Nurida Suraya.

"Pada 13 September baru-baru ini, kedua-duanya selamat diijabkabulkan. Syukur alhamdulillah.

"Saya tak pernah rasa sebak kalau pergi wedding orang lain, tapi kali ni saya sebak tapi cover-cover la reaction muka ni segan kalau orang perasan terharu melihat betapa Allah akan makbulkan doa hambaNya yang tulus ikhlas.

"@rizman.n & @nuridasuraya, I type ni pun I mata I berkaca. May Allah bless both of you with His mercy, guidance, love dan abundance until Firdausi," tambahnya lagi.

Hasil pemerhatian Gempak, di ruangan komen terdapat seorang netizen seolah tidak berpuas hati dengan kapsyen yang ditulis.

"Jodoh kan di tangan tuhan," tulisnya.

Nazim tidak berdiam diri lalu membalas komen tersebut.

"Ada ke saya cakap jodoh kat tangan manusia? Aiyo letih la netizen ni kekadang sinis tak bertempat. Cakap bodoh kang sentap pulak," tulis Nazim.



Rizman dan Nurida sah bergelar pasangan suami isteri hanya dengan sekali lafaz pada 13 September yang lalu.

Majlis akad nikah yang diadakan di ruang acara Glasshouse Seputeh, Kuala Lumpur itu dihadiri dengan teman-teman rapat dan rakan selebriti.

Saya ingat lagi tahun lepas ( 2018 ) , Rizman bagitau saya dia dah ready nak kahwin ( 2019 ) walaupun masa tu calon isteri pun dia belum ada. Tapi dia dah siap bayangkan bakal isterinya nanti macam mana dari segi rupa paras, seorang yang berhati baik dan yang paling penting wanita itu akan menerima dia seperti mana dia menerima wanita itu seadanya. Sesungguhnya Allah tu maha pengasih lagi maha penyayang , tingginya kasih Allah pada hambanya yang ikhlas berdoa, tak terjangkau dek akal manusia. Akhirnya, Rizman & baby ditemukan. Pada 13 September baru-baru ini, kedua-duanya selamat diijabkabulkan . Syukur alhamdulillah. Saya tak pernah rasa sebak kalau pergi wedding orang lain, tapi kali ni saya sebak ( tapi cover-cover la reaction muka ni segan kalau orang perasan ) terharu melihat betapa Allah akan makbulkan doa hambaNya yang tulus ikhlas. @rizman.n & @nuridasuraya , I type ni pun I mata I berkaca. May Allah bless both of U with His mercy, guidance , love & abundance until Firdausi. #rizmansuraya

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on