,
Berita

Bimbang Dimarah Isteri Selepas Habiskan Wang Gaji, Lelaki 65 Tahun Buat Laporan Palsu Dakwa Diri Dirompak Rohingya

Gempak
12/08/2024
11:55 MYT
Bermacam ragam dilalui oleh pasangan yang telah berumah tangga, termasuk hal berkaitan pengurusan kewangan.

Laporan palsu

Seorang lelaki berusia 65 tahun bertindak membuat laporan palsu yang dirinya dirompak gara-gara bimbang dimarah isteri selepas menghabiskan wang gaji bulanannya.
Memetik laporan yang diterbitkan oleh NST, yang bekerja sebagai pengawal keselamatan itu mendakwa dirinya dirompak oleh dua lelaki pada siang hari.
Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, lelaki berkenaan memberitahu polis yang kejadian berlaku ketika dia pulang ke rumah dari Teluk Kalong, selepas mengeluarkan wang dari stesen minyak di Kijal, Terengganu.

ARTIKEL BERKAITAN: Suspek Culik Albertine Leo Didakwa Miliki Bantal Kanak-Kanak Bogel, Alat Sulit Wanita Palsu

ARTIKEL BERKAITAN: Tular Didakwa Sudah Meninggal Dunia, Ibu Aliff Aziz Tampil Beri Respons

ARTIKEL BERKAITAN: Kepingan Duit RM50 Dengan Visual Agong Tersenyum Didakwa Palsu?

ARTIKEL BERKAITAN: “Tak Baik Lah Buat Macam Tu, Awak Bukan Siti Saleha” - Siti Saleha

ARTIKEL BERKAITAN: Didakwa Hidap Artritis, Sheila Majid Kesal Ada Pihak Reka Cerita Palsu Untuk Promote Produk - “Merepek!”

Ketika itu, dia diminta oleh seorang lelaki warga Rohingya untuk membantu membawa kawannya ke klinik. Selepas keluar dari kenderaan, lelaki warga Rohingya itu mengacukan pisau kepadanya, sementara rakan lelaki tersebut mengacukan parang pada perutnya.

Tunai

Lelaki berkenaan turut memberitahu yang warga Rohingya itu merampas wang tunai berjumlah RM1,100 daripadanya sebelum beredar.
Malangnya, pihak berkuasa akhirnya berjaya menghidu penipuan tersebut selepas menjalankan siasatan menerusi laporan yang dibuat. Dia kemudian mengaku laporan tersebut sengaja diadakan, gara-gara bimbang isterinya memarahinya selepas menghabiskan wang gaji yang diterima.

Difahamkan, dia juga meminjamkan wang kepada rakan perempuannya.

Hanyan berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan kerana memberi maklumat penjawat awam yang diketahui palsu. Jika bersalah, dia boleh dikenakan hukuman penjara maksimum enam bulan atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali.
Sumber: NST
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Wanita Buat POV Suami Isteri Dengan Anak Buat Permohonan Maaf - “Saya Cari Rezeki Halal,Hanya Lakonan Semata..”

gempak
15/09/2024
05:11 MYT
Tidak tahan dengan kecaman yang di terima, seorang wanita yang dikenali sebagai Dya tampil memberi penjelasan berhubung konten ‘POV’ suami isteri melibatkan anaknya yang masih di bawah umur.
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Viral

Suami Isteri Tak Jadi Cerai Lepas Dengar Lagu Di Radio ERA - “Kami Dah Berbaik”

gempak
11/09/2024
14:25 MYT
Sepasang suami isteri membuat keputusan dengan memilih untuk tidak berpisah selepas mendengar lagu-lagu di radio ERA, baru-baru ini.
Hiburan

Nora Ariffin Akui Dipaksa Bercerai, Tepis Dakwaan Bekas Suami Diugut! - “Saya Terkejut, Lidah Kelu, Apa Salah Saya?”

gempak
11/09/2024
09:47 MYT
Penyanyi Datuk Nora Ariffin menyatakan perpisahan yang berlaku antara dia dan bekas suami sebelum ini bukanlah di atas kerelaan dirinya.
Hiburan

“Saya Bukan Ustaz” - Sabri Yunus Hanya Jawab Pertanyaan Agama Dari Isteri Sahaja, Enggan Ambil Risiko

gempak
10/09/2024
12:55 MYT
Pelakon dan sutradara terkenal Sabri Yunus menegaskan dirinya bukan individu yang tepat untuk menjawab persoalan orang ramai berkaitan hal agama.