Selebriti cef terkenal, Datuk Redzuawan atau lebih dikenali dengan panggilan Cef Wan geram dengan sikap segelintir masyarakat yang masih lagi tidak mematuhi SOP.

Menurut Cef Wan, disebabkan kedegilan itu jugalah antara penyumbang kepada peningkatan jumlah dan penularan kes COVID-19 dalam negara.

“Jika ada tanda-tanda COVID tu cepat-cepatlah jalani rawatan atau mengalami kesuntukan masa. Anda bukan sahaha berdepan risiko kehilangan nyawa malah kebarangkalian anda menyebarkan wabak itu kepada keluarga sendiri juga ada.

“Lagi-lagi dengan kehadiran varian baru ini, makin hari makin ramai pesakit di usia muda yang meninggal dunia.

“Pelik yang jenis takut nak mampus ini pulak jika keluar beramai ramai tanpa SOP atau mendengar nasihat dan akhirnya menjadi kluster baru dan menyebarkan virus itu kepada ribuan lain tak pula mereka takut.

“Hasil dari perbuatan mereka yang cuai ramai lagi akan mampus! Geram saya kebodohan mereka2-mereka ini macam dah tak boleh di bendung dan di ajar. Tua dan muda sama sahaja sikap mereka.

“Jika kita tak mahu bertanggungjawab kepada diri sendiri paling tidak adalah sedikit rasa bertanggungjawab terhadap orang lain di luar sana yang berhak mendapat gaya hidup yang berkualiti dan sihat,” tulisnya menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram miliknya.

A post shared by chef wan (@_chefwan58)


Semalam, Malaysia merekodkan kes kematian tertinggi COVID-19 iaitu sebanyak 59 kematian.