Konsert kelima Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7) menyaksikan Nomad diumumkan sebagai bintang tersingkir.

Nomad menerima jumlah markah sebanyak 41.40%.

BACA: Nomad Tinggalkan Pentas GV7, 18% Perbezaan Markah Dengan Yantzen!

Selain kehebatan konsert, banyak perkara berlaku sepanjang GV7 yang berlangsung pada Ahad.

Di sini Gempak kongsikan corat-coret GV7 minggu kelima antaranya:

1. Busana yang digayakan Nabil menarik perhatian penonton. Pelbagai gelaran yang diberikan kepada hos GV7 itu termasuklah ais krim solero dan glow in the dark.

2. Gelagat lucu Yantzen sewaktu klip video berkenaan hobinya yang suka menonton berita membuatkan netizen geli hati. Mereka juga mengusik Yantzen dengan menyarankan bintang GV7 itu layak menyertai Maharajalawak Mega.

3. Rozita Izlyn hampir terjatuh tetapi nasib baik dapat kawal. Peminat risau dengan ‘ekor’ busana yang panjang nampak dan agak bahaya sebab Rozita asyik terpijak.

4. Bahagian akhir nyanyian Rozita agak ‘Scooby Doo’ disebabkan terkejut dengan kehadiran Hun Haqeem yang membawa bunga untuk beri kejutan.

5. Tok Ram bakal jadi pengacara untuk program terbaharu, Sedapur bersama Tok Ram bermula 12 November, setiap Khamis, pukul 9 malam di NAURA (saluran 109).

6. Ashira sebak, produksi buat kejutan, bawa anak datang jumpa.


7. Jihan tegur lipstik Linda melekat pada bahagian tepi gigi, mujur Linda jenis cool siap balas “kenapa tak beritahu tadi,” sambil ketawa.

8. Persembahan Nomad menjadi topik hangat netizen.

9. Usai membuat persembahan, Tok Ram tidak dapat memberikan sebarang komen untuk Nomad. Malah Nomad secara jujur juga mengakui persembahannya agak teruk.

11. Bagaimanapun Tok Ram memuji usaha, kerja keras dan ketekunan Nomad dalam memperbaiki setiap persembahannya saban minggu.

12.Datuk Hattan juga memberikan komen ringaks terhadap Nomad. "Kalau saya, saya pilih main badminton," ujarnya.

13. Pakailah apa sahaja pun, Noraniza Idris tetap comel. Ramai yang puji baju dan juga styling yang dipakai oleh Kak Ani. Love teruklah!

14. Nabil joget macam kuda sewaktu Noraniza Idris menyampaikan lagu Nakal Nakal Nakal nyanyian asal Ayda Jebat.

Dikendalikan oleh dua hos versatil Jihan Muse dan Nabil Ahmad, GV7 bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) selama 10 minggu pada setiap hari Ahad, jam 9.00 malam.

Teruskan menonton GV7 yang dibawakan sekali lagi oleh Farm Fresh selaku Penaja Utama, disokong Adabi dan CUCKOO Healthy Home sebagai Penaja Bersama selain Digi selaku Telco Rasmi.

Rangkaian program GV7 akan mula bersiaran secara eksklusif menerusi saluran Astro Ria (124) dan Astro Ria HD (104) serta turut boleh diakses menerusi portal Gempak dan aplikasi Astro Go untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’.

Untuk lima episod pertama, ‘Kapsul Gegar Vaganza’ akan disiarkan pada hari Isnin hingga Jumaat, jam 6.30 petang bermula 5 Oktober 2020. Manakala siaran ulangan pula adalah pada jam 11.30 malam.

Untuk pengisian di platform digital, program ‘Gegar Vaganza Live Plus’ akan disiarkan secara serentak di www.gempak.com/gegarvaganza ketika berlangsungnya konsert mingguan ‘GV7’ bermula 11 Oktober 2020.