Astro Shaw mengumumkan pemilihan aktor Aedy Ashraf untuk membawakan watak Beja, serta model dan bakat baru iaitu Sky Iskandar sebagai Megat yang akan digandingkan dengan Amir Ahnaf untuk filem prekuel kepada siri fenomena, High Council iaitu Kahar Kapla High Council.

Selain itu, dua watak lain turut dipilih menerusi sesi uji bakat adalah Thompson Goh sebagai Li dan Khenobu sebagai Jojo.

BERITA TRENDING: “MasyaAllah Suara Kapla Merdu Weh” - Terpegun Dengar Bacaan Al-Quran, Ramai Nak Jadikan Amir Ahnaf Suami

BERITA TRENDING: [FOTO] High Council Cipta Fenomena, Sesi Finale Viewing Party Meriah! Dah Macam Meet & Greet Artis Korea


Rentetan fenomena High Council



Menurut Penerbit Eksekutif Filem Kahar Kapla High Council merangkap Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad, pihaknya telah merangka strategi pemasaran dan publisiti khusus untuk memberi keterujaan kepada penonton dan peminat.

“Selepas Astro Shaw mengumumkan penghasilan filem Kahar Kapla High Council pada awal tahun ini, kami telah merangka strategi pemasaran dan publisiti khusus untuk memberi keterujaan kepada penonton dan peminat.

“Rentetan daripada fenomena luar biasa siri premium High Council, kami mahu peminat turut terlibat dan menjadi sebahagian filem ini.


“Inisiatif pertama adalah buat julung kali kami membuka peluang kepada peminat menerusi sesi uji bakat dan yang kedua pula adalah memperkenalkan Lesen High Council.


“Alhamdulillah lebih 1,000 calon telah menghadiri sesi itu, termasuklah Aedy Ashraf, Sky Iskandar, Thompson Goh serta Khenobu.

“Kami juga telah mengumumkan nama-nama yang terpilih sebagai watak sokongan. Pemilihan mereka berdasarkan ciri-ciri dan keserasian yang menepati dengan apa yang kami mahukan.

“Kami berani mempertaruhkan gandingan muka-muka baru dan amat yakin dengan kemampuan serta bakat mereka yang boleh digilap,” jelasnya.

A post shared by Astro Shaw Sdn Bhd (@astroshaw)


Kahar Kapla High Council yang diarahkan oleh pengarah drama premium Anchor SPM iaitu Razaisyam Rashid dijangka menemui penonton pada hujung tahun ini.

Skrip Kahar Kapla High Council ini pula ditulis oleh pasukan Astro Shaw yang diketuai oleh pengarah High Council, Anwari Ashraf bersama salah seorang penulis High Council, Luqman Alhakim Sheikh Ghazali.

Kahar Kapla High Council adalah prekuel kepada drama premium High Council dan masih mengekalkan pelakon utamanya iaitu Amir Ahnaf sebagai Kahar.


BERITA TRENDING: “Saya bangga, Tak Kisah Nak Panggil Ayam” – Naim Daniel Ucap Terima Kasih, Watak Dalam High Council Dihargai

BERITA TRENDING: Sambut Baik Kehadiran Mierul Aiman & Amir Ahnaf Dalam Industri, Aedy Ashraf Akui Tak Tergugat


Ikuti info dan pengumuman lanjut tentang filem ini menerusi akaun media sosial Astro Shaw dan Astro Gempak.

Gunakan #KaharKaplaHighCouncil untuk berkongsi tentang filem ini di media sosial anda.



Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.